• 10.03.14, 16:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Leedu firma hakkab projekteerima Tartu maantee uut neljarealist lõiku

6. märtsil  allkirjastasid Maanteeameti ja Leedu firma UAB Kelprojektas lepingu Tallinna-Tartu maantee Kose-Võõbu teelõigu projekteerimiseks.
25-kilomeetrise, neljarajalise (2+2) ja suuremalt jaolt uuele trassile viidava teelõigu projekteerimine läheb maksma 750 784  eurot ning selle esimese osa ehitus peaks algama 2016. aastal.
Maanteeameti ehitusosakonna juhataja Aivo Salumi sõnul hakkab uus maanteelõik kulgema olemasolevast teest lõunapoolt ning see on täielikult eraldatud kohalikust liiklusest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Uus tee saab olema turvaline, sujuva liiklusega ja keskkonnale sobiva lahendusega,“ selgitas Salum, kelle sõnul valmib tehniline projekt kahes etapis.
„Esimene, Kose ja Ardu vahelise teelõigu (km 40,0–55,0) projekt valmib järgmisel suvel ja praktiliselt kohe peame me alustama ka selle lõigu ehitushankega, sest vastavalt kehtivale teehoiukavale peab ehitus algama juba ülejärgmisel aastal,“ kirjeldas Salum projekti edasist kulgu.
Ardu-Võõbu lõigu – senise kilometraaži järgi km 55,0–68,0 – tehniline projekt valmib Salumi sõnul sama lepingu raames 2016. a kevadel, kuid selle ehitamise aega pole veel kokku lepitud.
Ülejärgmisel aastal ehitusse minev Kose-Ardu 12,3-kilomeetrine teelõik on märksa sirgem kui olemasolev tee (15 km) ning siia on ette nähtud kaks eritasandilist liiklussõlme, kaks eritasandilist ristet ning üks ökodukt, mis sarnaneb mullu valminud Aruvalla-Kose teelõigu omaga.
Autor: Ehitusuudised.ee toimetus

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.12.25, 14:42
Killustiksammaste rajamine – kõige keskkonnasõbralikum pinnaste parendusmeetod
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta eeldatud kandvuse ja stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas väga laialdaselt kasutatavaks pinnaseparandusmeetodiks on killustiksammaste rajamine. See tehnoloogia võimaldab oluliselt parandada pinnase mehaanilisi omadusi ulatuslike väljakaevamisteta või kiirendada konstruktsioonide alla jääva pinnaste tihenemist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele