• 18.11.13, 10:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nordecon annab tähtaegselt üle valminud Aruvalla-Kose teelõigu

Nordecon AS lõpetas tähtaegselt Aruvalla-Kose teelõigu ehitustööd ning andis valminud objekti eelmise nädala lõpus tellijaks olnud Maanteeametile üle. Ligi 50 miljonit eurot maksma läinud neljarajaline maanteelõik avatakse täna liiklusele täies ulatuses.
Lepingu sõlminud töövõtjateks olid  ühispakkujad Nordecon AS ja Ramboll Eesti AS
„Praeguseks on Eesti kõige tihedama liiklusega magistraalil võimalik juba 40 kilomeetri ulatuses kasutada neljarajalist kaasaegset maanteed ning see valminud teelõik Tartu suunal ei jää kindlasti viimaseks,“ ütles majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.
„Lisaks liiklusolude paranemisele mõjutab iga kilomeeter uut teed ka siinsete elanike ja ettevõtete elu-olu positiivses suunas, olgu siis tegemist lihtsalt ajavõiduga või mõne investeeringu tegemiseks vajaliku eeldusega,“ lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Maanteeameti peadirektor Aivo Adamson rääkis, et valminud objekt vastab I klassi maantee standardile. „Tasuvusanalüüsi järgi võib liiklus sellel maanteelõigul kümne aastaga kasvada kuni kaks korda. Ehitaja ellu viidud terviklahendus peaks tagama maksimaalselt turvalise ja toimiva liikluskeskkonna. Liiklejate mõistlikkusele lootma jäädes usun, et liigume ka liiklusohutuse numbrite poolest tasapisi Euroopale lähemale,“ lausus Adamson.
„Kuigi kahtlejaid on olnud palju, suutis Nordecon tööd lõpetada tähtaegselt. Sedavõrd suuremahuliste tööde üheaegset teostamist nagu tänavu suvel sellel objektil näeb Eesti tee-ehituses harva, “ lausus Nordecon ASi juhatuse liige Erkki Suurorg.
Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee Aruvalla-Kose teelõik asub Harju maakonnas, ulatudes maantee 26,6 kilomeetrist kuni 40,0 kilomeetrini.
1,8 km teelõigu algusest asub Rae vallas ja ülejäänud osa Kose vallas. Rekonstrueeritud teelõik ja sellel asunud sillad ehitati algselt valmis aastatel 1958-1962. Lõppenud ehitustööde käigus ehitati põhimaantee 13 km ulatuses ümber neljarajaliseks I klassi maanteeks. Kõik ristumised põhimaanteega on viidud eri tasanditele – ristmike ja rampide kogumaht on 7,8 km.
Lisaks haljastusele rajati 20,1 km koguja- ja juurdepääsuteid, 7,1 km kergliiklusteid ja 6,9 km müratõkkeid. Paigaldati põrkepiirded, maanteevalgustus ja liikluskorraldusvahendid.
Projekti raames ehitati kaks eritasandilist liiklussõlme ja kaks ristet, kokku kolme viadukti ja kahe tunneliga. Samuti on valmis ehitatud põhimaantee sillad üle Pirita jõe ja Kuivajõe, Eesti esimene rohesild, kogujatee sild ja kergliiklustee sild üle Pirita jõe ning kergliiklustunnel.
Ehitust rahastas 85% ulatuses Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond.

Seotud lood

Töökuulutused
  • 21.10.25, 13:13
Embach otsib objektijuhti
Kandideerimise tähtaeg: 04.11.2025

Viimased uudised

Uudised
  • 23.10.25, 10:16
Hundipea arendaja hakkab vanadest majadest tegema uusi
Uudised
  • 23.10.25, 09:52
Roosimaa: kättesaadavus ei tähenda, et korter Toompeal peab maksma sama palju, kui Maardus
Muudaks büroohoonete otstarvet? Roosimaa: kui võrrelda vanemaid B ja C objekte ja uuemaid A klassi büroohooneid, siis võib juhtuda, et vanem objekt on isegi paindlikum. Poliitikud ja ametnikud - siin on Teile mitu mõttekohta!
Uudised
  • 23.10.25, 07:00
Vajadus büroopindade kasutusotstarbe muutmiseks on olemas
Riim: Meie turu tüüpne eluase on magalapiirkonna tüüpkorter, mitte Kalamaja mereäärse uusarenduse luksuskorter, ja magala tüüpkorter on keskmist palka teenivale leibkonnale vägagi kättesaadav
Uudised
  • 22.10.25, 14:15
Everaus loob puitelementidest uusarenduse
Uudised
  • 22.10.25, 11:51
Popi minimaja ehitamist piirab rida keelde
Uudised
  • 22.10.25, 10:45
Kinnisvaraarendaja ja planeerimisameti juht tegid kokkuleppe
3,5 aasta pärast on Tallinnal olemas üldplaneering. Vanalinna arendamise osas leiti koostöökoht. Kivisaar ja Karro avaldasid, milline on nende nägemuses Tallinn aastal 2035.
Uudised
  • 22.10.25, 09:48
Korteriühistute rekonstrueerimise taotlused ületasid eelarvet 4 korda
Uudised
  • 22.10.25, 07:00
Ehitusturg kogub hoogu
Suure tõenäosusega saab olukord kinnisvaraturul olema suhteliselt soodne ka 2026. aastal

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele