Tallinn kavatseb koostöös katsetada ja kasutusele võtta uusi tehnoloogiad betoonkattega teede rajamiseks. Selleks eraldatakse linnavalitsusest 10 000 eurot.
Uuringu teostamiseks, lahenduste leidmiseks ning projekteerimistööde lähteülesande koostamiseks on koostööpartneriteks valitud Maanteeamet ja Tallinna Tehnikaülikool.
„Koos Tallinna Tehnikaülikooliga on kavas tüüpkatendite väljatöötamine Tallinna tänavate jaoks, mis arvestavad erinevaid koormusolukordasid, nagu staatilise koormuse suurem mõju, nihkepinged ristmike ees ja bussirajad,“ ütles Tallinna abilinnapea Kalle Klandorf. „Uue tehnoloogia väljatöötamisega alustatakse juba käesoleval aastal.“
Seotud lood
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.