• 24.10.13, 18:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Harku valda rajatakse uus muntsipaalsadam

6 aastat bürokraatiasse takerdunud Tilgu sadama detailplaneering sai lõpuks Harku Vallavalitsuses heakskiidu. Tilgu Munitsipaalsadama detailplaneeringu ümber tegemiseks ja lõpuni viimiseks sõlmiti leping Head OÜga.
Sadama projekti kaasati Aavo ja Riina Raig Projekt OÜ.
OÜ Head planeerimiseksperdi Kaur Lass, sadamate projekteerimisele spetsialiseerunud Aavo Raig ja Harku Vallavalitsuse koostöös töötati välja uus looduslike olusid ja valla ning sadamat opereeriva MTÜ Tilgu Sadam huvisid arvestav sadama kuju.
2013 aasta kevadel valmis OÜ Head poolt uus korrektne detailplaneering, mis sai planeerija ja vallavalitsuse koostöös kiirelt ka kõik nõutud kooskõlastused.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Tänu poolte väga ladusale koostööle õnnestus vahepeal 6 aastat tulemusteta olnud protsess vähem kui aastaga tagasi harukordselt kiirelt lõpuni viia," märgib Lass. 
Lass toob välja, et kõnealune detailplaneeringu protsess näitas taaskord ilmekalt, et sadamate jt vette rajatavate ehitiste planeerimine on Eestis tehtud väga keerukaks. Sadama planeerimine vajab palju erioskusi, mida on vaid vähestel planeeringu koostajatel.
Planeeritavale sadama krundile on võimalus rajada järgmised hooned:
• sadamahoone, kus hakkavad asuma sadamateenuste osutamiseks vajalikud ruumid (sadama administratsioon ja infopunkt, sadama tegevusega ja väikelaevandusega seonduvate kaupade müügi-pinnad, avalik WC, sadamakülaliste pesuruumid ja saun, lao- ja muud abi¬ruumid, sadama kasutajaid teenindav kohvik vms söögikoht, tolli ja piiri¬valve poolt vajadusel kasutatavad ruumid, koolitusruumid purjetajatele jms). Täpne ruumide loetelu ja otstarve täpsustatakse edasiste turu-uuringute/äriplaani läbitöötamise ning projekteerimise käigus ja see võib muutuda seoses sadamateenuste muutumisega lähtuvalt turu nõudlusest);
• elling ehk laeva remontimise rakis;

Artikkel jätkub pärast reklaami

• paadikuurid;
• perspektiivsed abihooned vms, milles pakutakse sadama tööle hakkamisel sadamaga seotud teenuseid (nt väikelaevade remont, jahtide korrastamine enne kevadist vette laskmist jms).
"Sadamaga külgnema on kavandatud puhkeotstarbeline ranna-ala. Sinna on tänu ehituskeeluvööndi vähendamise nõusolekule võimalik rajada ka puherajatisena uus mänguväljak," toob Lass välja. "Lisaks lõi planeering eelduse rajada uus mobiilsidemast ja puurkaev ja sadama juurdepääsutee. Sadama arendamise edasist tegevust korraldab maaomanikuna Harku Vallavalitsus."
Rajatav munitsipaalsadam asub Tabasalu lähistel Ilmandu külas ja on kavandatud ca 160 alusele koos väiksema liinilaeva vastuvõtmise ja svertklassi paatide vette laskmise võimalusega sadama kagu poolse muuli välisküljel. Sadama kasutus¬eesmärgid on: kodusadam, külalissadam, kalasadam, lastele ja noortele merealast koolitust ning klubilist tegevust arendada võimaldav sadam.
Tilgu Munitsipaalsadama detailplaneering sai kehtestatud Harku Vallavolikogu eelmise koosseisu viimasel istungil 17.10.2013. Planeeringu kehtestamise poolt olid kõik kohal olnud volikogu liikmed, kellest mitmed pidasid valminud detailplaneeringu kvaliteeti üheks parimaks kõigist viimaste aastate planeeringutest.
Tilgu Munitsipaalsadama detailplaneering
  • Tilgu Munitsipaalsadama detailplaneering
  • Foto: Head OÜ
Autor: Ehitusuudised.ee toimetus

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.08.25, 09:00
Argo Luhaste: hilinemised ja lisakulud on sageli seotud geotehniliste oludega
Suurbritannias aastatel 1970–1994 läbiviidud ehitusuuringust, milles analüüsiti hilinemiste ja eelarve ületamiste põhjuseid, selgus, et 40% ootamatutest hilinemistest ja lisakuludest olid seotud geotehniliste oludega. Ehitaja vaates tõusetub küsimus: mis saab siis, kui tegelik kohapealne geotehniline olukord osutub arvatust keerulisemaks?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele