„Hankija eeldab, et edukas pakkumus jääb 20 miljoni euro piiresse ning edukas pakkuja omab kogemust asulasiseste rööbasteede rekonstrueerimisel,“ ütles Tallinna Linnatranspordi AS juhatuse esimees Enno Tamm.
Hankelepingu eesmärk on koostada eelprojekti ja väljastatavate ehituslubade alusel tööprojekt ning selle järgi rekonstrueerida 4.trammiliini taristu.
Tallinna linna uued trammmid hakkavad sõitma ka 3.liinil (Tondi-Kadriorg), seega tuleb projekteerimis- ja ehitustöid teha samuti lõigul Hobujaama peatus – Kadriorg – Hobujaama.
Riigihankel edukaks osutuv pakkuja peab koostama 4.trammiliini rekonstrueerimise tööprojekti ning kõik muud sellega seonduvad dokumendid.
Tööde hulka kuulub rööbastee uuendamine 4.trammiliinil, Pärnu maantee depoo territooriumil koos depoosse sissesõiduteega ning Vana-Lõuna ringil. Peale selle tuleb rekonstrueerida kuus veoalajaama ja nende toitekaablid ning 4.trammiliini kontaktvõrk. 3.liinil vahetatakse samuti välja kontaktvõrk ning liini toitekaablid.
Hanke võitja peab tegema eelprojektiga ette nähtud tööd trammide keskmise liikumiskiiruse tõstmiseks ning muutma trammide kasutamise sõitjate jaoks senisest ohutumaks ja mugavamaks (ooteplatvormid, fooriristmikud ja muu liikluskorraldus).
Projekti rahastab EL-i ühtekuuluvusfond sihtasutuse Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK) kaudu umbes 85 protsendi ulatuses ning ülejäänu Tallinna linn. Pakkuja kohustub pakkumuse esitamisel andma tagatise summale 100 000 eurot. Pakkuja 2010., 2011. ja 2012.majandusaasta keskmine netokäive rööbasteede ehitus- ja/või rekonstrueerimistööde tegemisel ning teede ehitamisel peab olema olnud kokku vähemalt 15 miljonit eurot aastas.
Tegemist on avatud hankemenetlusega ning hindamiskriteeriumiks on madalaim hind. Pakkumuste esitamise tähtaeg on 6.november 2013 ning samal päeval avatakse ka ümbrikud.
TLT nõukogu esimehe, Tallinna abilinnapea Taavi Aasa sõnul annab 4.trammiliini rekonstrueerimine ning moodsate trammide soetamine sinna uue kvaliteedi Talinna ühistranspordi arengule.