AS Eesti Raudtee lükkab ümber väited, nagu oleks Leonhard Weiss gruppi kuuluvad ettevõtted perioodil 2011-2013.a võitnud 85% AS Eesti Raudtee poolt korraldatud ehitushangetest.
"Viimase kahe ja poole aasta jooksul on AS Eesti Raudtee edukalt läbi viinud 33 raudtee-ehitusega seotud hanget kogusummas 52,8 miljonit eurot. Investeeritud on ooteplatvormide ja kontaktvõrgu rekonstrueerimisse ning raudtee remonditöödesse," märgib AS Eesti Raudtee pressiteates.
Ettevõte toob välja, et suuremateks projektideks on olnud Vasalemma-Tallinn, Keila-Paldiski ja Klooga-Klooga-Ranna raudteeliinide kontaktvõrgu rekonstrueerimistööd, mille maksumuseks oli 18,3 miljonit eurot.
"Nimetatud projekti läbiviimiseks välja kuulutatud hanke võitis 2011. maikuus Tšehhi firma Elektrizace železnic Praha a.s. Ulatuslikke töid on tehtud ka Tallinn-Paldiski ja Keila-Riisipere raudtee rekonstrueerimiseks. Vastava hankelepingu, mis sõlmiti 2012. aasta mais, maksumuseks oli 7 miljonit eurot ning hanke võitjaks Leonhard Weiss RTE AS," märgib ettevõte.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kogu perioodil edukalt läbiviidud hangete mahust – 52,3 miljonit eurot – on suurim olnud Elektrizace železnic Praha a.s. osakaal 44 protsentiga summas 23,7 miljonit eurot.
Järgnevad Leonhard Weiss RTE 33,5 protsendiga summas 17,7 miljonit eurot, OÜ RBSSKALS Buvsabiedriba 8,6 protsendiga summas 4,5 miljonit eurot ning Leonhard Weiss Viater Ehitus 5,6 protsendiga summas 3 miljonit eurot.
Väiksemamahulisi töid on teostanud lisaks 12 erinevat ehitusettevõtet.
Seotud lood
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.