Tallinna Sadamale ehitab Vana sadama uue kruiisikai BMGS Eesti filiaal 9,8 miljoni euro eest. 421 meetrit pikk kai peaks valmima järgmise aasta 1. maiks, kirjutab Äripäev.
Investeering uude kruiisikaisse on tingitud suurenevast nõudlusest Tallinna kui kruiisisihtkoha järele. Sadama prognooside järgi jõuab pärast kai valmimist Tallinnasse kruiisilaevadelt pool miljonit inimest. Tänavu ootab Tallinna Sadam
485 000 kruiisireisijat.
Uus kai ehitatakse Vanasadama senise kruiisikai kõrvale. Ehitaja paigaldab kaile sildumisseadmed, pääste- ja turvavarustuse ning navigatsioonimärgistuse.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Samuti saab kai elektri varustuse koos välisvalgustusega, sidevarustuse, torustikud laevadele olmevee andmiseks ja reovee vastuvõtuks. Vanasadama esimene, spetsiaalselt kruiisilaevade vastuvõtmiseks ehitatud 339 meetri
pikkune kai valmis 2004. aasta kevadel, makstes toona üle 5,1 miljoni euro.
Seotud lood
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta eeldatud kandvuse ja stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas väga laialdaselt kasutatavaks pinnaseparandusmeetodiks on killustiksammaste rajamine. See tehnoloogia võimaldab oluliselt parandada pinnase mehaanilisi omadusi ulatuslike väljakaevamisteta või kiirendada konstruktsioonide alla jääva pinnaste tihenemist.