Raha jaotamisel tuleks lähtuda sellest, milliseid teid-tänavaid liiklejad rohkem kasutavad, leiab Lemminkäinen Eesti ASi juhataja Sven Pertens tänases Äripäevas.
Teeseaduse põhjal kulub mootorikütuste aktsiisist vähemalt 75% (2013 üle 300 mln euro) teehoiuks: ehituseks, remondiks, hoolduseks ja maanteeameti ülalpidamiseks. Tegelikkuses rakendatakse aktsiisiraha teehoius vähem, sest seoses euroraha kasutuselevõtuga on poliitilisel tasandil otsustatud lähtuda summast, mitte põhimõttest, arvestatud Euroopa abi 75% sisse, ja leitud võimalus aktsiisilaekumisi kasutada muuks otstarbeks.
Miks kasutatakse ainult 75% (arvestades Euroopa toetusfondide raha ainult 50%) mootorikütuste aktsiisist teehoiuks, miks mitte kogu 100%? Teeseadus seda võimaldab ja sellisel juhul jätkuks raha ka kohalike omavalitsuste teedele ja tänavatele.
MIks on teede-tänavate olukord nii halb, sellest loe tänasest paberlehest.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Ehitusuudised.ee toimetus
Seotud lood
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta eeldatud kandvuse ja stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas väga laialdaselt kasutatavaks pinnaseparandusmeetodiks on killustiksammaste rajamine. See tehnoloogia võimaldab oluliselt parandada pinnase mehaanilisi omadusi ulatuslike väljakaevamisteta või kiirendada konstruktsioonide alla jääva pinnaste tihenemist.