27. veebruar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

FIDICu juht: Kliendi kulukaim viga on konsultatsiooni vältimine

Insener-konsultantide Rahvusvahelise Föderatsiooni (FIDIC) tegevjuht Enrico Vink ütleb, et projekteerimise suurimaid vigu on raha säästmise eesmärgil ettevalmistusstaadiumis mitte konsulteerida.

Äripäeva teemaveebi Ehitusuudised projekteerimiskonverentsil IntelProject 2013 esinenud uusmeremaalane Vink selgitas, et inimesed arvavad, et konsulteerimine tähendab rohkem kulusid. See on aga lühinägelik ning vale.

Samuti on tema sõnul vale arvata, et konsulteerimine on rikaste riikide luksus. „Professionaalse nõustamisega tuleks alustada väga varajases staadiumis ning alles siis arutada, milline on projekti hind, mitte vastupidi,” nentis Vink.

Projekti hinnata on tema sõnul võimalik üsnagi sarnaste indikaatoritega erivõimaluste puhul.

Konverentsil tunti huvi ka kliendi harimise kohta, millele Vink vastas, et erasektori ning avaliku sektori klientidel on väga suur erinevus ning ainus, mida kliendi harimiseks teha saab, on kutsuda klient sarnastele arutelude juurde - nagu tänane projekteerimiskonverents - ning pöörata kliendi tähelepanu olulisele.

„Tihti on kliendil keeruline arutelus osaleda, sest tal pole piisavat ekspertiisi, vaid kindel teadmine, et ta tahab mingit konkreetset lahendust, sealjuures arutamata, milline lahendus võiks olla parim,” nentis Vink.

Vingi hinnangul on hangetel praegu kõige olulisem rahaküsimus, kuid eesmärk on projekteerimisel muuta olulisemaks elukvaliteedi tõstmine ning efektiivsus.

Jaga lugu
Ehitusuudised.ee toetajad:
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785
Hannes RummReklaamimüügi projektijuhtTel: 518 4688