“Arvestades Tallinna Sadama tähtsust Eesti transpordi- ja logistikasektoris ning Muuga sadama arenguplaane, peame arengutegevuses hindama kõiki võimalikke õnnetus- ja keskkonnariske,” lausus AS-i Tallinna Sadam sadamaohutusosakonna juhataja Siiri Lõhmus.
Riskianalüüsi teostaja leidmiseks kuulutas Tallinna Sadam mullu oktoobris välja avatud hankemenetluse. Hanke lähteülesande koostas Tallinna Sadam ja selle kooskõlastasid Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, Päästeamet ning Tehnilise Järelevalve Amet. Tähtajaks laekus kokku neli pakkumist ja hindamiskomisjon tunnistas eelmisel nädalal parimaks OÜ E-Konsult pakkumise hinnaga 22 400 eurot, mis oli kalleimast pakkumusest üle 105 tuhande euro soodsam. Siiri Lõhmuse sõnul loodab Tallinna Sadam lepingu OÜ-ga E-Konsult sõlmida lähinädalatel. Lepingu tähtaeg on 12 kuud, seega peaks summaarne riskianalüüs valmima järgmise aasta alguses. Riskianalüüsi koostamine on osa Läänemere põhi- ja allsadamate projektist “The Baltic Sea Hub and Spokes Project” ning seda kaasfinantseeritakse Euroopa Liidu TEN-T programmist. “Analüüs peab ühelt poolt hindama sadamas tegutsevate käitiste vastas- ja koosmõjusid ning teisalt ka sadamategevuse mõju ümberkaudsetele aladele, sealhulgas sadama läheduses asuvatele elamupiirkondadele” kirjeldas sadamaohutusosakonna juht ootusi riskianalüüsile.
Ülesande viia läbi Muuga sadama summaarne riskianalüüs tegi AS-i Tallinna Sadama üldkoosolek majandus- ja kommunikatsiooniministri isikus eelmisel aastal.
Eeldatavasti annab riskianalüüs ka selgema ülevaate võimalikest probleemidest transpordi- ja logistikasektori arendamisel üldisemalt. Samuti loodetakse analüüsist sisendit tegevuse planeerimisel nii Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumile kui ka kohalikele omavalitsustele.
Autor: Ehitusuudised.ee toimetus