• 25.01.13, 13:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna sadam alustab LNG terminali infra rajamise uuringuga

ASi Tallinna Sadam poolt välja kuulutatud veeldatud maagaasi (LNG) punkerdamise infrastruktuuri rajamise teostatavus- ja tasuvusuuringu hankel tunnistati kuue pakkuja seas parimaks Pöyry Management Consulting Oy.
AS Tallinna sadam koos riigiga astub jõulisi samme, et saada just Eestisse LNG terminal. Tegemist on keeruka ning suure infrastruktuuri investeeringuga. Millal algab ehitus, pole veel kindel, ent samme selles suunas astutakse.
ASi Tallinna Sadam ärisuunajuht Natalja Baidina sõnul on uuring seotud Läänemerel peagi laevakütustele jõustuvate uute keskkonnanõuetega. „Senisest oluliselt karmimaid nõudeid on võimalik kõige paremini täita veeldatud maagaasi kasutusele võtmisel laevade kütusena ning selleks omakorda on vajalik tagada laevade punkerdamine LNG terminali kaudu,“ märkis Baidina.
„Uuringu peamine eesmärk on hinnata LNG kui punkerkütuse turu potentsiaali Läänemere piirkonnas ning LNG kui punkerkütuse tarnete optimaalset logistikat ja teostatavust,“ lausus Baidina.
„Teostatavus- ja tasuvusuuringu hankel osutus võitjaks kõige odavamat hinda pakkunud Pöyry ning uuring peaks valmima juba aprillis,“ lausus Baidina.
Hankel osales nimekas seltskond
ASi Tallinna Sadama poolt novembri lõpus välja kuulutatud hankele esitasid pakkumised Royal Haskoning DHV, DNV Belgium NV, Ramboll Danmark A/S, Pöyry Management Consulting Oy, AF-Consulting AS ning AS PricewaterhouseCoopers Advisors. Kõik pakkujad ja nende poolt esitatud pakkumused vastasid lihthanke dokumentides esitatud nõuetele.
Uuringut kaasrahastatakse Euroopa Liidu TEN-T programmist „Veeldatud maagaasi rajatised Läänemere sadamates“ raames, mille sihiks on välja töötada ühtlustatud lähenemine Läänemere regiooni veeldatud maagaasi punkerdamise infrastruktuurile.
Projektiga on liitunud Aarhusi, Helsingborgi,Helsingi, Malmö-Kopenhaageni, Turu, Stockholmi ja Tallinna Sadama sadamad. Partnersadamates planeeritakse sadama infrastruktuuri arendada, et hakata laevaomanikele tulevikus LNG-ga punkerdamise teenust pakkuma.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.10.24, 18:50
Hääbuvas külakeses tegutsev pereettevõte kihutab raskuste kiuste edurindel
Soomes asuvas Sievi jalatsitehases toodetakse iga päev umbes 5500 paari jalanõusid. Äritegevus toimib hästi, kuid ülemaailmse konkurentsiga silmitsi seistes peab pidevalt olema valmis uuendusteks. Mis on see, mis aitab kindlustada tootmise tuleviku?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele