Vastavalt Muuga konteinerterminali esimese järgu ehitusprojektile jätkab Rail Garant sel nädalal kraanaalustee vaiade paigaldamist.
Novembri lõpus kinnitas Rail Garant Estonia terminali lõplikud tehnilised ja tehnoloogilised lahendused ning eelprojekti. Lähiajal plaanitakse saada ehitusluba ka terminali teise järgu rajamiseks.
22. novembril 2012 kinnitasid Rail Garant Estonia ning peatöövõtja, ettevõtete Lemminkäinen Eesti AS ja Insenerehituse AS konsortsium koostööleppes terminali ehituse tähtajad. Vastavalt saavutatud kokkulepetele plaanitakse terminali ehituse esimene järk valmis saada 2013. aasta suvel, teine järk saab valmis 2013. aasta lõpuks.
Terminali esimese järgu (võimsusega kuni 210 tuhat TEU-d aastas) ehituse ning seadmete investeeringu eeldatav maht on kuni 50 miljonit eurot. Terminali võimsuse kasvatamine kuni 300 tuhande TEU-ni aastas nõuab lisaks veel 23 miljonit euro ulatuses investeeringuid. Terminali ehituseks ning seadmete soetamiseks kavatseb Rail Garant kaasata ka finantspartnereid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Rail Garant Estonia juhatuse liikme Pavel Makarovi sõnul on ettevõte otsustanud soetada ka uue tehnoloogiaga Euroopas toodetud kraanaseadmed, mis looksid täiendavaid konkurentsieeliseid.
“Plaanime kaaluda mitut pakkumist, näiteks pakuvad meile huvi sellised tootjad nagu LIEBHERR ja CONECRANES, kuid lõplik otsus sõltub juba tarnijate tingimustest,” lisas Makarov.
Rail Garant ettevõtete grupp on üks Venemaa tööstuskauba raudteeveoste valdkonna juhtivaid ettevõtteid ning kuulub Venemaa eraoperaatorite esiviisikusse.
Seotud lood
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.