Riigikontrolli teatel avaldab amet auditiaruande esmaspäeval, 17. septembril, mis käsitleb Muuga konteinerterminali 17. kai rajamist. Auditis selgub, kas Tallinna Sadam oleks saanud kai rajamist paremini korraldada?
Riigikontroll auditeeris ASi Tallinna Sadam toiminguid Muuga konteinerterminali laiendamisel aastatel 2007–2010 (uute kailiinide rajamine merre ja nende taha terminali jaoks 27-hektarilise sobiliku maa-ala rajamine).
Konteinerterminali laiendamisse investeeris sadam üle 64 miljoni euro (summa koos käibemaksuga). Osa sellest saadi Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist. Riigikontroll hindas ehituse ettevalmistamisel ja hankelepingu täitmisel Tallinna Sadama tegevjuhtkonna otsuste ratsionaalsust ja seadustele vastavust.
Riigikontrolli sõnul on läbiviidud audit väga keeruline ning mahukas.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
AS Tallinna Sadama õigusosakonna juhataja Toomas Tralla sõnul leidis äriühing, et ühtegi vaidlustust hanke käigus osalejate poolt ei esitatud.
Suurbritannias aastatel 1970–1994 läbiviidud ehitusuuringust, milles analüüsiti hilinemiste ja eelarve ületamiste põhjuseid, selgus, et 40% ootamatutest hilinemistest ja lisakuludest olid seotud geotehniliste oludega. Ehitaja vaates tõusetub küsimus: mis saab siis, kui tegelik kohapealne geotehniline olukord osutub arvatust keerulisemaks?