Jõelähtme vallavolikogu kiitis eelmine nädal heaks Muuga sadamasse planeeritava Tallinna LNG terminali teemaplaneeringu ja keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamise.
Veeldatud loodusliku maagaasi (LNG) terminali asukoht hõlmab 300 hektari suurust maa-ala Muuga sadama idapoolses osas. Vallavolikogu otsusega viiakse lisaks teemaplaneeringule läbi ka terminali seotud keskkonnamõju strateegiline hindamine, et selgitada välja võimaliku LNG terminali mõju ümbritsevale keskkonnale.
Riigile kuuluvad ettevõtted AS Elering ja AS Tallinna Sadam ning maailma juhtiva sõltumatu vedellasti terminalide operaatori Royal Vopak tütarfirma Vopak LNG on sõlminud ühiste kavatsuste protokolli, et selgitada välja LNG terminali rajamise teostatavus Muuga sadamasse. Projekti esimeses etapis on valmimas esialgne teostatavusuuring, et hinnata Tallinna LNG terminali projekti sobivust kogu Baltikumi ja Soomet varustava terminalina.
Euroopa Komisjon on varasemalt teatanud, et toetab Balti riikides LNG lahenduse väljatöötamist tingimusel, et see suudab katta vähemalt 25 protsenti kogu regiooni maagaasi vajadusest. Tallinna LNG terminali arendamise projekt on üheks osaks laiemast tegevuste plaanist, et arendada Eestis välja hästi toimiv maagaasi turg lähtuvalt Euroopa Liidu maagaasi direktiivi printsiipidest.
Seotud lood
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.