Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts saatis aktsiaseltsile Tallinna Sadam kirja, milles tehakse sadamale ülesandeks viia läbi Muuga sadama summaarne riskianalüüs.
Kirjas öeldakse, et Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium peab oluliseks Eesti transiidi- ja logistikasektori arengut ning näeb selles olulist rolli AS-ile Tallinna Sadam kuuluvatel sadamatel. Muuga sadam on seejuures eriti oluline Eesti ülejäänud sadamate toimimise, kütustega varustamise ja ka raudteeveoteenuse toimimiseks.
Seoses Muuga sadamasse uute operaatorite lisandumise ning sadamaala laiendamisega, on ministri arvates oluline analüüsida sadama ja sadamas tegutsevate ettevõtete tegevuse vastastikust mõju ning nende toimimise koosmõju ümbritsevale loodusele ja elukeskkonnale. Negatiivsete keskkonnamõjude ennetamine ja leevendamine on kooskõlas Eesti transpordi arengukava ning keskkonnastrateegiaga.
Kirjas märgitakse, et on oluline, et sadamas tehtavaid arendustöid teostataks põhjalikult, läbimõeldult ja ettevaatavalt, arvestades tegevustega kaasnevaid õnnetus- ning keskkonnariske.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Summaarne riskianalüüs on lisaks sadama arengu paremale planeerimisele Partsi sõnul väärtuslikuks sisendiks nii Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumile kui ka kohalikele omavalitsustele.
Riskianalüüsi teostamisel palub minister Tallinna Sadamal teha koostööd Tehnilise Järelevalve Ameti, Päästeameti ning teiste asjaomaste asutustega, et tagada analüüsi kõikehõlmavus, põhjalikkus ning objektiivsus.
Riskianalüüsi lähteülesanne palutakse Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumile kooskõlastamiseks esitada 30. aprilliks.
Seotud lood
Kevadel hooldame niidukeid ja õlitame terrasse, aga puitfassaadi hooldamine ei tule sageli mõttessegi ning ega see polegi iga-aastane töö. Ent kui fassaadihooldus jääb pikalt tegemata, võib peagi ees oodata voodrilaudade vahetus, mis on suur ja kulukas ettevõtmine ka siis, kui otsustad seda oma jõududega teha.