Kuna uuest aastast ei tohi kaevandus-, ehitus- ja metsandustöödel erimärgistusega kütust kasutada, võib see kaasa tuua ehitus- ja puiduhindade tõusu.
Teedeehitusega tegeleva, killustikku, betooni ja asfaltbetooni tootva ettevõtte Level juhataja Toomas Matt tõdes, et nende jaoks kallineb karjäärimasinate kütus eeloleval aastal 28%. “Meie toodangu lõpptarbijale võib see tähendada 10–15-protsendilist hinnatõusu,” ütles ta Saarte Häälele.
Saare Ereki tegevjuht Kaarel Väer ütles, et kuna 1. jaanuarist karjäärimasinates erimärgistusega kütust enam kasutada ei tohi, mõjutab see kindlasti kaevandamise ja täitematerjalide-betoonide hindu. “Meie arvutused näitavad kuni 20-protsendilist hinnatõusu,” lisas ta.
Riik asub tulevast aastast piirama erimärgistatud kütuse kasutamist. Esimesena lõpetatakse selle kasutamine paiksetes mootorites ning kaevandus-, metsandus- ja ehitustöödel.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Erimärgistatud kütuse aktsiisimäär on tavalise diiselkütusega võrreldes 3,5 korda madalam.
Seotud lood
Kevadel hooldame niidukeid ja õlitame terrasse, aga puitfassaadi hooldamine ei tule sageli mõttessegi ning ega see polegi iga-aastane töö. Ent kui fassaadihooldus jääb pikalt tegemata, võib peagi ees oodata voodrilaudade vahetus, mis on suur ja kulukas ettevõtmine ka siis, kui otsustad seda oma jõududega teha.