Autor: Helena Saar • 17. november 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mati Pops: klientide nappust pole ette näha

Mullu 33% käivet kasvatanud Rocca al Mare Kaubandus­kesku­se heale aastale pani nurgakivi 2009. novembris avatud laiendus, mis tõi kaasa klientide arvu märkimisväärse kasvu.

Järgneb Kinnisvarateatmiku intervjuu Mati Popsiga, Rocca al Mare Kaubanduskeskuse ASi omaniku Citycon OY Baltimaade äridirektoriga.

Majandustulemused olid mullu head. Mis on selle põhjus?

Olime ise tublid, kuid tuleb arvestada, et üks meie toonaseid konkurente, Kristiine Keskus, töötas enamiku aastast poole koormusega ja avati alles 2010. aasta lõpus (Citycon ostis Pro Kapitalilt Kristiine Keskuse 2011. aasta mais – toim). Hea käekäigu põhjus on pühendunud meeskond, läbimõeldud ja loogiline rentnike kooslus ja paigutus ning turuolukord. Kindlasti mängib rolli asukoht – mõlemad keskused paiknevad kõige intensiivsema liiklusega tuiksoontel ja mõlema klientuur on pärast laienduste avamist tunduvalt kasvanud. Sealjuures on Rocca al Mare põhiklient pereinimene ning Kristiine oma keskmisest noorem ja moeteadlikum.  

Kas tarbijate kindlustunde vähenemine avaldab mõju?

Oktoobris suurenesid möödunud aastaga võrreldes mõlema keskuse külastatavus ja müügikäive. Aeg ostlemiseks on soodne: säästud on kasvanud ja kuigi toidukaupade hinnad on tõusnud, siis tööstuskaupade omad on jäänud kas samale tasemele või isegi langenud.Palju on räägitud ettevaatlikkusest, kuid mulle tundub, et täpsem oleks öelda, et tarbija on muutunud teadlikumaks. Raha ja aja väärtus on suurenenud, kaubamärgi tähtsus vähenenud ning poes käiakse harvemini, kuid ostukorv on suurem. Keskmise ja keskmisest madalama hinnaklassiga toodete müüjad võivad ka tulevaste aastate suhtes kindlad olla.

Rocca al Mare oli mullu Eesti Energia suurim rohelise energia tarbija – miks? Ühelt poolt tähendab rohelise energia kasutamine ja sellise mõtteviisi juurutamine nii meile kui ka rentnikele lisakulu. Kuid Eesti inimeste keskkonnateadlikkus on teinud arenguhüppe ja kui kaubanduskeskused soovivad klienti kõnetada, siis on keskkonnatemaatikaga tegelemine möödapääsmatu.

TOPIVÕITJA

Rocca al Mare Kaubanduskeskuse ASOmanik: Citycon Estonia OÜTegevjuht: Mati PopsTulemused: käive kasvas mullu 1,34 korda, kasum oli 12,1 miljoni euro võrra aasta varasemast suurem

Jaga lugu
Ehitusuudised.ee toetajad:
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785
Hannes RummReklaamimüügi projektijuhtTel: 518 4688