28. oktoober 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lemminkäinen hakkab ringrada ehitama

Üleeile allkirjastati Audru ringraja teedeehitusliku osa ehitusleping Lemminkäinen Eesti AS-ga. Audru ringraja projekti üldmaksumuseks on 4,4 miljonit eurot.

Euroopa Regionaalarengu Fondi poolt rahastatavast Piirkondade konkurentsivõime tugevdamise meetme kaudu toetatakse projekti 3,2 miljoni euroga. Projekti kaasrahastajateks on eraettevõtted.

Möödunud aastal Audru ringraja 50 aastase hoonestusõiguse saanud A2 Racing MTÜ eesmärgiks on rajatada senise Audru ringraja territooriumile Rahvusvahelise Autospordiliidu FIA Grade 2 turvalisuse nõuetele vastav ringrajakompleks.

Projekti käigus rajatakse kompleksi 3,3 km ringrada, rallikrossirada, supermoto rada, teenindushoone ja tribüünid, sissepääsusüsteemid, trass ja kommunikatsioonid, müratõkked ja piirded, kliendiparklad ja ligipääsuteed ning tegevusväljak lastele.

Hanke võitja Lemminkäinen Eesti AS teeb ringrajal tee-ehituslikke töid, lahendab sadevete ärajuhtimise, rajab veevarustuse ja kanalisatsiooni välisvõrgud, ehitab elektrivarustuse välistrassid, paigaldab reservtorud ja puhastab olemasolevad kraavid. Lisaks sellele paigaldab Lemminkäinen Eesti AS ringrajale piirded, ehitab välja turvaalad.

Pinnasetöödega on kavas alustada juba novembris ning jätkata niikaua kui ilmastik seda võimaldab. "2012. aasta kevadel jätkame aluste ehituse- ja asfalteerimistöödega. Ringrada valmib praeguse kava kohaselt järgmise aasta jaanipäevaks,“ märkis Lemminkäinen Eesti AS juhataja Sven Pertens.

Eesti Autospordi Liidu juhatuse liige, Audruring nõukoja esimees Toomas Sildmäe sõnul on rekonstrueerimislepingu allkirjastamine on Eesti ja meie lähinaabrite ringrajaelus uue etapi alguseks, mis lõppeb rahvusvahelistele, FIA Grade 2 nõuetele vastava ringraja valmimisega.

„Audru ringraja ehituse algus on sündmus, millega teeme selgelt ajalugu. Korralikust nõuetele vastavast ringrajast on unistatud juba eelmise sajandi keskpaigast, kui hakati Eestis tootma Estonia nimelisi võidusõiduautosid. Kahjuks on jäänud mitmed kunagi väga oodatud projektid nagu Muuga ringrada, Viimsi ringrada, Rae ringrada suure meediakäraga ainult paberile," märkis Eesti Autospordi Liidu juhatuse liige ja ringrajakomitee esimees Marek Kiisa.

Jaga lugu
Ehitusuudised.ee toetajad:
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785
Hannes RummReklaamimüügi projektijuhtTel: 518 4688