Sellel nädalal algab Võru–Räpina maantee 14,5-kilomeetrilise teelõigu taastusremont, mille käigus uuendatakse 6,6 miljoni euro eest asfaltkatet, ehitatakse ringristmik ja kilomeetrine jalgtee ning muudetakse kurve laugemaks.
Remonditööd, mis vältavad 2012. aasta oktoobri keskpaigani, võetakse ette kahes etapis. Tänavu tehakse korda viiekilomeetrine teelõik Võru linna piirist Kääpa–Obinitsa–Võmmorski maanteeni ning järgmisel aastal 9,5 km pikkune teelõik sealt edasi Põlva maakonna piirini, teatas maanteeamet.
Pikema teelõigu remondiga kaasnevad mahukad mullatööd: eriti põhjaliku uuenduskuuri läbib kilomeetrine teelõik enne Põlva maakonna piiri, kus kolm kurvi ehitatakse senisest märksa laugemaks. Lisaks nimetatud töödele tehakse järgmisel aastal teeremondi käigus korda kaks silda – Kääpa ja Pindi sillad Võhandu jõel.
Teeremont läheb maksma 6,61 miljonit eurot. Sellest 20 tuhat eurot on Võru valla panus, kes rahastab jalgtee valgustuse rajamist. Remondi tellis Maanteeameti lõuna regioon, töövõtja on AS Põlva Teed ning omanikujärelevalvet teevad AS Telora-E ja AS Taalri Varahaldus.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Sellel suvel remonditavat teelõiku liikluseks ei suleta, küll aga võib liikluskatkestusi ette tulla sügisel ja järgmisel aastal. Piirangutest teavitab liiklejaid Maanteeinfokeskus.
Seotud lood
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.