"Head lahendust siin paraku pakkuda pole võimalik - kolmkümmend aastat tagasi planeeritud kortermajade juures ei osatud ju aimatagi, et autostumine Eestis taolised mõõtmed võib võtta," kõneles Mardi. "Probleeme on ka neil ühistutel, kes elanike tarvis kunagi maa-alused garaažid ehitasid - kohti jääb lihtsalt väheks."
Mardi hinnangul oleks kõige parem parkimiskohad kaasomanike vahelise kokkuleppega kindlaks määrata ning notariaalselt kinnitada, vältimaks hilisemaid vaidlusi. "Kasutuskorra paikapanemisel tuleks lähtuda lahendusest, mis arvestaks võimalikult õiglaselt kõigi kaasomanike huve," selgitas Mardi.
Suureks probleemiks on kinnistud, kus maad parkimiskohtadeks ette nähtud polegi - näiteks Tallinna kesklinnas asuva Paldiski mnt 16 ühistu juht Jüri Niitepõld on selle probleemiga abi otsinud nii linnalt kui riigilt, kuid seni tulutult.
"Selge on see, et lähiaastatel parkimisprobleemid süvenevad. Iseäranis Tallinnas on ühistud seetõttu väga keerulises olukorras - oluline on, et linn siin ühistutele abikäe ulataks, mitte ei laiendaks niigi nappide parkimiskohade arvelt tasulist parkimisala," rõhutas Urmas Mardi.