2013. aastaks peaks valmima Ülemiste liiklussõlme autotunnel, mille ehitus saab hoo sisse mais.
Praegu tegeletakse ajutise raudtee ehituse ja kommunikatsioonide ümberpaigutamisega, algust on tehtud teele ette jäävate tööstushoonete lammutamisega, vahendab Õhtuleht.
"Ilma ühegi samatasandilise ristmikuta saab tulevikus Järvevana teelt Peterburi teele ja vastupidi," selgitab Tallinna kommunaalameti asejuhataja Peep Koppel.
Järvevana teele pääseb läbi tunneli, mis läheb raudtee ja Järvevana tee alt ning tunneli sissesõit tuleb praeguse Tallinna veepuhastusjaama teeotsa lähistele, kuhu koondub ka Tehnika tänavalt tulev liiklus.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tunneli valmides saab otse ja kesklinna läbimata näiteks Balti jaamast lennujaama ja bussijaama.
Ülemiste liiklussõlme ehituskuludeks on plaanitud 76,7 miljonit eurot, ehitustöid teevad eri lepingute alusel Nordecon, Merko Ehitus, Merko Infra, AS Tallinna Teed ja ehitusfirma Rand ja Tuulberg.
Seotud lood
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta eeldatud kandvuse ja stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas väga laialdaselt kasutatavaks pinnaseparandusmeetodiks on killustiksammaste rajamine. See tehnoloogia võimaldab oluliselt parandada pinnase mehaanilisi omadusi ulatuslike väljakaevamisteta või kiirendada konstruktsioonide alla jääva pinnaste tihenemist.