"Ei välista, et ka tulevikus mõned tänased tänavad võivad muutuda riigimaanteedeks," ütles peaminister täna Riigikogu infotunnis teede olukorda puudutavatele küsimustele vastataes.
Ansip sõnul on üldreegel selline, et kelle maa, selle tee. Ta möönis, et suuri linnu või ka väikesi linnu läbivate maanteede hooldamise küsimus on olnud aktuaalne alates sellest ajast, kui Eesti Vabariigi iseseisvus taastati. Ansip tunnistas, et mitmete teede, mis linnades küll tänava kuju võtavad, staatus on ka ajas muutunud.
Ta meenutas Võru linna, kus teede staatus on muutunud ja riigile on tulnud suuremad kohustused, kohaliku omavalitsuse kohustused vähenenud. Ansipi hinnangul on selliseid omavalitsusi üle Eesti leida päris mitmeid, kus suundumusena on seni tänavatena klassifitseeritud teed on muutunud riigimaanteedeks.
Teehooldus, tee ehitustööd, tööde tegemise kohustus on läinud üle maanteeametile. Ansipi sõnul tuleks iga konkreetset juhtumit vaadata eraldi ja kui on piisavalt põhjendatud, siis ta ei välista, et ka tulevikus mõned tänased tänavad võivad muutuda riigimaanteedeks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ansip selgitas, et teehooldus, ligipääsu tagamine ühele omavalitsuse elanikule, on kindlasti kohaliku omavalitsuse kohustus. Ta märkis, et tee kaardile kandmine –registrisse kandmine – see ei saa olla kellegi suva. Kui tee on olemas, siis tuleb see tee ka registrisse kanda ja seal väga palju valikuvõimalusi ei ole. Register peab kajastama objektiivset tegelikkust.
Seotud lood
Jätkusuutlikkus ja rohelisus ei ole enam ammu nišiteema, vaid eeldus, et tootmis- ja ehitusettevõte saaks üldse rahvusvahelisel turul kaasa rääkida. See tähendab, et tootjal peab olema täielik ülevaade nii materjalide päritolust, tootmisprotsessist kui ka sellest, mis saab toodetest pärast nende elukaare lõppu.