"Ei välista, et ka tulevikus mõned tänased tänavad võivad muutuda riigimaanteedeks," ütles peaminister täna Riigikogu infotunnis teede olukorda puudutavatele küsimustele vastataes.
Ansip sõnul on üldreegel selline, et kelle maa, selle tee. Ta möönis, et suuri linnu või ka väikesi linnu läbivate maanteede hooldamise küsimus on olnud aktuaalne alates sellest ajast, kui Eesti Vabariigi iseseisvus taastati. Ansip tunnistas, et mitmete teede, mis linnades küll tänava kuju võtavad, staatus on ka ajas muutunud.
Ta meenutas Võru linna, kus teede staatus on muutunud ja riigile on tulnud suuremad kohustused, kohaliku omavalitsuse kohustused vähenenud. Ansipi hinnangul on selliseid omavalitsusi üle Eesti leida päris mitmeid, kus suundumusena on seni tänavatena klassifitseeritud teed on muutunud riigimaanteedeks.
Teehooldus, tee ehitustööd, tööde tegemise kohustus on läinud üle maanteeametile. Ansipi sõnul tuleks iga konkreetset juhtumit vaadata eraldi ja kui on piisavalt põhjendatud, siis ta ei välista, et ka tulevikus mõned tänased tänavad võivad muutuda riigimaanteedeks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ansip selgitas, et teehooldus, ligipääsu tagamine ühele omavalitsuse elanikule, on kindlasti kohaliku omavalitsuse kohustus. Ta märkis, et tee kaardile kandmine –registrisse kandmine – see ei saa olla kellegi suva. Kui tee on olemas, siis tuleb see tee ka registrisse kanda ja seal väga palju valikuvõimalusi ei ole. Register peab kajastama objektiivset tegelikkust.
Seotud lood
Tallinna südamesse, otse sadama kõrvale, kerkib kaasaegne äri- ja elukondlik kvartal. Projekti arendab US Real Estate, ehitussüvendi peatöövõtjaks on Bildgren Ehitus ning automatiseeritud jälgimissüsteemide paigaldusel osales GEO-Instruments Polska – automatiseeritud geotehniliste, konstruktsioonide ja keskkonnaseire süsteemidele spetsialiseerunud ettevõte, mis pakkus terviklikku mõõtelahendust keerukate geotehniliste tööde teostamiseks kaevetööde toestamise käigus.