TREV-2 Grupp AS juhatuse esimees Tõnis Pleksepp ei usu samuti, et teedeehituses tänavu "raskest rauast " ja meestest puudu tuleb. Ta nendib, et hetkel on hangete edasilükkumine nii tellijale kui töövõtjale kasulik.
„Need mehed on reeglina hästi hoitud ja säilitatud". Ehitusfirmad peaksid aga palgatõstmise survega tema sõnul siiski arvestama. „Juba euro tulek annab uut survet, sest põhjamaiste naabritega on nüüd võrdlus lihtsam. Palga tõusuks mingit valemit kindlasti pole, eks sügis näita,“ märkis Pleksepp.
Pleksepa sõnul kannatab palgatõusul omahind ja uutel hangetel hind tõuseb. Teedeehituse turul on aga suurimaks ohuks siiski bituumeni hinnahüpped. „Seega võib vaid soovida uusi kannatusi kõigile ja rahutut aastat. Tellijagi magab halvasti, sest töövõtja võib ju alla anda ja objektilt lahkuda. Veider, kuid hetkel on mõlemale poolele kasulik "tühi portfell" ehk hangete lükkumine alanud aastasse,“ kommenteeris ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.