Autor: Kadri Jakobson • 5. jaanuar 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Maanteeamet: häid valikuid meil polnud

Garantiisumma kujunemist on Vopak  E.O.S. põhjendanud Maanteeametile mitmeid kordi ja pakkumuse koostamise käigus korraldati ka koosolek, mille käigus oli võimalik esitada küsimusi Vopak E.O.S.ile.

Vastutus on pandud ehitajale, sest vastavalt riigieelarve seadusele on riigiasutusel keelatud võtta laenu, kasutada kapitalirenti ning võtta muid selliseid kohustusi. Ehitustööde korraldamise vastutus ja kontroll tõrgete üle lasub ehitusettevõttel ja seega on igati põhjendatud, et ehitaja hangib ka garantiid. Lõppkokkuvõttes maksab riik garantii hankimisega seotud kulud kinni, kuna ehitaja arvestab nende kuludega pakkumuse koostamisel.

Maanteeameti hinnangul ei piira garantii nõue olulisel määral hankel osalejate ringi ja seda tõestab ka pakkumuste avamiseks laekunud pakkumuste arv-5 tk.

Maanteeametil polnud häid valikuid, sest raudtee omaniku tingimustega mittearvestamisel poleks seda hanget üldse teha saanud, ehitajad poleks tööd saanud ja Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi vahendid oleksid jäänud kasutamata.

Et ükski pakkuja ei vaidlustanud hankedokumente garantiinõude tõttu, järeldasime, et selgitused olid piisavad ning pakkujad on olukorra keerukust mõistnud. Garantiid kasutatakse siis, kui transport raudteel on takistatud kauem, kui pooled on omavahel kokku leppinud ning takistustest põhjustatuna on raudteel opereerivale Vopak E.O.S. tekkinud kahju. Vopak E.O.S. peab tekkinud kahju ka tõendama.

 

Jaga lugu
Ehitusuudised.ee toetajad:
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785
Hannes RummReklaamimüügi projektijuhtTel: 518 4688