Majaehitaja.ee juhataja Eno Pappeli hinnangul toob euro kaasa vältimatu hinnatõusu ja kindlasti ei jää ka ehitussektor sellest puutumata.
"Enamik hindasid ümardatakse võrreldes vana hinnaga ülespoole. Seda on juba praegu näha enamikes poodides, kus uued eurohinna sildid välja pandud. Ja kuna õigupoolest enamik kaupmehi nii talitab, siis ei ole tarbijal suurt võimalust seda muuta," arvab Pappel.
Lisaks on tema sõnul müüjatel olukorras, kus kaupadel peal näiliselt väikesed summad, kihk oma kaupadele ja teenustele suuremaid numbreid kirjutada. "Eeltoodud arengud toimusid meie põhjanaabrite soomlaste juures, kui nemad eurole üle läksid. Ja sama on oodata ka Eestis," märgib Pappel.
Kampaania „Euro hinda ei tõsta“ oli tema arvates kindlasti tänuväärne ettevõtmine, kuid kokkuvõttes määrab hinna nõudluse ja pakkumise vahekord. "Viimaste kuude kiirenenud hinnatõus enne euro saabumist näitab seda, et tegelikkuses ei jää kallinenud hinnaga kaubad seni veel ostmata ning kaupmehed kompavad tarbijate piire," arutleb Pappel ja loodab, et ehitushindade osas on hinnamuutused paindlikumad ja hinnatõus rahulikum.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Tegemist pole ju esmase tarbekaubaga ning seetõttu kaalutakse ja otsitakse soodsamat hinda. See aitab ehituskaupade hinnarallit tõenäoliselt rohkem kontrolli all hoida," lisab Pappel, ent ei välista ohtu hinnaralliks ka ehitusturul.
Seotud lood
Tänavu 30. tegutsemisaastat tähistav pereettevõte
Tammer OÜ tõenäoliselt ehitus- ja laevatööstuses tutvustamist ei vaja. Ettevõtte arengut on algusest peale vedanud strateegilised investeeringud innovatsiooni, tootearendusse ja töötajatesse, mis on loonud võimaluse koos muutuvate turgude ja tehnoloogiatega kasvada. Kuidas aga sai kohalikust väikefirmast Põhjamaade suurim projektipõhine metallustevalmistaja, mis ekspordib 90% oma toodangust?