Eile alustas tööd Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) komisjon, mille ülesanne on abistada õiguskaitseorganeid uurimise läbiviimisel ja tõe väljaselgitamisel.
Esimese ülesandena võttis komisjon ette kõik tänaseks lõpetatud teedeobjektid alates aastast 2005, mille valmimisel on kasutatud Euroopa Liidu vahendeid, teatas ministeerium.
Eesmärk on kontrollida, kas lepingus kokku lepitud hind ja reaalselt tehtud väljamaksed kattuvad või on tehtud täiendavaid väljamakseid. Lisaks uurib komisjon, kas hetkel käigus olevate hankelepingute täitmise käigus on töövõtjad esitanud taotlusi lepingu muutmiseks või teedeprojektis mitte ette nähtud täiendavate lisatööde teostamiseks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Teiseks viib komisjon läbi põhjaliku teenistusliku järelevalve nelja MKM-ile teadaolevalt uurimisaluse hanke osas: Kose-Aruvalla, Liiapeksi-Loobu, Jõhvi-Kukruse ja Loo-Maardu.
Moodustatud on ka komisjon distsiplinaarmenetluse läbiviimiseks.
Kõik komisjoni vahearuanded ja lõpparuanne avaldatakse ministeeriumi kodulehel.
Seotud lood
Eile hommikupoolikul sisenesid kaitsepolitsei ja prokuratuuri töötajad majandusministeeriumisse, maanteeametisse, börsifirmasse Nordecon ning veetsid pika tööpäeva, et koguda tõendeid teedeehituse riigihankega seoses algatatud kriminaalasjas.
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta eeldatud kandvuse ja stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas väga laialdaselt kasutatavaks pinnaseparandusmeetodiks on killustiksammaste rajamine. See tehnoloogia võimaldab oluliselt parandada pinnase mehaanilisi omadusi ulatuslike väljakaevamisteta või kiirendada konstruktsioonide alla jääva pinnaste tihenemist.