20. september 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Loo-Maardu teelõik valmib graafikukohaselt 

Loo-Maardu teelõigu ehitus valmib maanteeameti sõnul enam-vähem plaanipäraselt ning liiklus suunatakse vastvalminud teeosadele novembris. Probleemide allikaks on aga aastate eest valminud projekt, mis muutunud vajadustele ei vasta.

Maanteeamet pressiesindaja Allan Kasesalu kinnitas, et Loo-Maardu teelõigu ehituse puhul ei saa kindlasti rääkida kuudepikkusest mahajäämusest. “Põhiteede osas võib rääkida esialgsest graafikust erinevusega nädal või kaks. Objektidest tegutseme praegu intensiivsemalt raudteealuse tunneli ja Jõelähtme ristmiku viadukti tööpiirkondadega,” rääkis Kasesalu ning lisas, et ehitajalt saadud täpsustatud info põhjal on plaanis liiklus ümber suunata vastvalminud teeosadele käesoleva aasta novembris.

AS Merko Ehitus projektijuhi Ahto Aruväli sõnul on liikluskorralduse teise etapi projekt väljatöötamisel, ning liikluse ümbersuunamine toimub planeeritule vastavalt. Küsimusele, kas ehitusprotsess võiks venida seoses takistustega kooskõlastuste saamisel, vastas Aruväli: „Igas ehitusprotsessis on omad vajalikud kooskõlastusringid ja ootamatused, kuid ei midagi sellist, mis viitaksid põhjendamatult suurele viivitusele. Loodame, et seda ei juhtu ka edaspidi.“

Kasesalu sõnul on mõnede tööde viibimise põhjused enamasti selles, et kuna projekt valmis aastaid tagasi ning nõuded ja normid on vahepeal muutunud, on maanteeamet kohustatud nüüd neid muutunud tingimusi arvestama ning nõudeid täitma.

Jõelähtme vald on maanteeametile saadetud kirjas toonud välja puudused, mis tulenevad sellest, et ehituse aluseks olev projekt on koostatud üle viie aasta tagasi. Vahepeal on olukord ümbruskonnas muutunud ja vajadused, näiteks bussipeatuste asukohad, muutunud. 

“Vald ja elanikud on tõepoolest meie poole pöördunud bussipeatuste küsimusega, mida oleme arutanud projekteerija, omanikujärelevalve ja töövõtjaga. Bussipeatuste vahekaugused ja konkreetsed asukohad tulenevad mitmetest asjaoludest, sealhulgas minimaalsetest peatuste vahekaugustest, eeldatavast reisijate arvust,” selgitas Kasesalu.

“Projekteerija sõnul on asukohad määratud just nendest asjaoludest lähtudes ja asukohavalikul on määravaks saanud optimaalne lahendus, mis oleks sobilik kõigile sealtkandi elanikele, riivamata otseselt kedagi ja samas ka mitte kedagi eriliselt soosides,” lisas ta.

Rekonstrueerimistööde käigus ehitatakse Tallinn-Narva maantee 6,8 km pikkune teelõik Loo ristilt Maardu ristmikuni kuuerajaliseks 3,7 km ulatuses ning ülejäänud 3,1 km neljarajaliseks I klassi nõuetele vastavaks maanteeks. Kogu 6,8 kilomeetri pikkune maanteelõik peaks lõplikult valmima 2011. aasta novembris.

Tee-ehituse käigus rajatakse Narva maantee alla tunnel, kustkaudu saavad Loolt tulevad autod sõita Tallinna poole. Osaliselt ehitatakse ümber ka Jõelähtme ristmik. Peale selle rajatakse kaheksa kilomeetrit kergliiklusteid, kaks tunnelit ja sild jalakäijatele ning jalgratturitele, samuti 564 meetri pikkune müratõkkesein.

Teelõiku renoveerivad AS Merko Ehitus ja Tallinna Teede AS ning Läti ehitusfirma SIA Merks. Ehitustööd lähevad maksma 381,3 miljonit krooni, 80% rahast tuleb Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785