K-rauta kaubamärgi all tegutseva Eesti juhtiva ehitus- ja kodukaubamajade operaatori Rautakesko ASi käive kahanes eelmisel aastal rohkem kui viiendiku võrra, aga ulatus siiski ligi miljardi kroonini, selgub ettevõte äsja avaldatud majandusaruandest.
Rautakesko lõpetas majandusaasta 38 miljoni kroonise kahjumiga. Aasta varem oli kasum üle 14 miljoni krooni.
Rautakesko teatel kahanes ehitusturg samal ajal 28%. „Ettevõtte müügimahtude kahanemine on kooskõlas majandusolukorraga ja seotud eelkõige jätkuva langusega ehitussektoris,“ ütles Rautakesko juhatuse esimees Alo Ivask. 2009. aastal oli ettevõte käive 993 miljonit krooni.
Müügikäive eraklientidele langes 4,8%, mida ettevõte peab heaks tulemuseks. „Vaatamata müügimahtude üldisele langusele oleme säilitanud turuliidri positsioon. Näeme, et strateegiline otsus suunata oma tegevusi senisest enam eraisikutele, on end rasketes tingimustes ära tasunud," ütles Ivask.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Müügi osakaal eraklientidele on viimase kahe aastaga kasvanud ning moodustas mullu 54% ettevõtte käibest. Eelneva kahe aasta jooksul on K-Rauta avanud üle Eesti neli uut kauplust.
Mullu avati uus kauplus Valgas ning laiendati Tallinna Haabersti kauplust. Kokku investeeris Rautakesko AS ettevõtte arengusse 2009.aastal omavahenditest 34,4 miljonit krooni.
Majanduskeskkonnaga kohanemiseks on Rautakesko AS optimeerinud kaubavarusid ja vähendanud tegevuskulusid. Töötajate arv jäi samale tasemel 2008. aastaga. Ettevõttel on Eestis kokku 9 K-rauta kaubamärgi all tegutsevat kauplust, kus töötab ligi 460 inimest.
Seotud lood
10.-12. oktoobril toimub Tartus mess Ehitus ja Sisustus, millest võtab tänavu osa 70 ettevõtet, kelle tegevusvaldkonnad ulatuvad üldehitusest kuni sisustamiseni välja. Tulenevalt aastaajast pannakse palju rõhku energiasäästlike lahenduste tutvustamisele, kuid esitletakse ka sisustustrende. Eraldi väljapanek on pühendatud saunamajadele.