• 25.06.10, 12:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maanteemuuseumis üle 40 mln kr väljapanek

Järgmise nädala hakul avatakse maanteemuuseumis mastaapne näitusekeskkond Teeaeg, teatab muuseum.
30. juunist külastajatele avatud Teeaeg valmis Euroopa Regionaalarengu Fondi toel.  Teeaeg on ainulaadne näitusekeskkond vabas õhus, mis lisaks liikluse ja teede ajaloo tutvustamisele pakub võimalusi liikluskasvatuseks ja puhkamiseks.
Teeaja arhitektuurse kontseptsiooni  autorid on arhitektuuribüroo Salto arhitektid Ralf Lõoke, Karli Luik ja Maarja Kask. Ekspositsiooniprojekt valmis disainibüroos Laika, Belka & Strelka, autorid Malle Jürgenson ja Krista Lepland.
 Maanteemuuseumi arendamise kogumaksumus oli 47 miljonit krooni, millest ligi 40 miljonit krooni kattis Euroopa Regionaalarengu Fondist kaasrahastatud piirkondade konkurentsivõime tugevdamise toetus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teeaega sisenedes näeb külastaja esmalt ajas muutunud liiklusmärke ja asulatähiseid ning Eesti vanima terasest maanteesilla, Vati silla keskfermi. Edasi liikudes satub külastaja maa sisse süvistatud põnevasse arhitektuursesse keskkonda, ajaloolisse teeruumi, kus saab liikuda ajas tagasi ning tajuda erinevate ajaperioodide õhkkonda.
Masinate väljakul on tee-ehitus- ja hooldusmasinad eksponeeritud neile omases töökeskkonnas.  Lapsed ja täiskasvanud saavad katsetada lihtsamaid teede hoolduse või ehitusega seotud tegevusi.
 Puhkealal asuvad lasteatraktsioonid ja piknikuplats. Vigurivända rajal ja liikluslinnas õpitakse liiklema pedaalautode ja elektrisõidukitega. Sõiduosavust saab proovida tõuke-, jooksu- ja suurerattaliste ratastega ning innovaatiliste sikutavate jalgratastega. Kaunist postiteed võib imetleda restaureeritud Saureri bussi akendest või vanade jooniste järgi ehitatud ainulaadsest kahehobuse postitõllast.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.08.25, 11:39
TalTechi uuring kinnitab: Airoboti niiskustagastusega soojusvaheti on Eesti kliimas kõige tõhusam
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele