Koidula raudteepiirijaama näol on tegu Eesti ühe kõige suurema infrastruktuurikompleksi ehitamisega, kus arendusala suurus on ligi 92 hektarit. RKASi pressiesindaja Annika Loigu kinnitusel ollakse töödega graafikus.
Koidula projekti direktor Urmas Leinfeldi sõnul on suur osa mahukamast tööst on juba tehtud. Eelmisel aastal lõppes ehituse esimene etapp, mille käigus valmisid Koidula jaama ning uute raudteeliinide mullatööd, ehitati viis silda ja ligi 30 truupi, rajati elektrivarustussüsteemid ja valgustus, vee-, kanalisatsiooni- ja sadeveetrassid, muud tehnovõrgud ning uued maanteed.
Järgmise etapina algas raudtee pealisehituse, jaama patrull- ja hooldusteede ning kolmanda etapina hoonete ehitamine. "Mai alguses jõudis ehitaja jaamahoone ehitamisel lõppkõrguseni ning pidasime sarikapidu," kinnitas Leinfeld.
RKASi pressiesindaja Annika Loigu kinnitusel ollakse töödega graafikus."2011. aasta juulis peaks ehitustööd valmis olema," sõnas Loigu. "Eks asjad saavad järjest valmis, hooneid on kolm: büroo-ja jaamahoone, veterinaarkontroll ja toll ning siis veel suurem hoone veduritele."
Koidula piirijaama kogumaksumus on ligi 1 miljard krooni. Riik investeerib projekti ligi 30% kogumaksumusest, põhiosa investeeringust katavad RKAS (ligi 60%) ja EVR (ligi 10%) – raudteeinvesteeringud teenitakse tagasi raudteeinfrastruktuuri tasudest 20 aasta jooksul.
Tänasel päeval on ehitusplatsil tööl pea 70 inimest, tipphetkedel töötab ehitustandril kuni 200 inimest.
Kuigi üldjoontes on tööd kulgenud plaanipäraselt, ei pääsetud tegijate omavahelistest ebakõladest: nimelt on ehitushanke võijad Nordecon Infra ja AS Teede Rev-2 on Koidula raudteepiirijaama ehitushanke pärast tüliõuna üles kaevanud: Teede Rev-2 esitas partneri vastu vahepeal lausa paarikümne miljoni kroonise pankrotihoiatuse.
Peatöövõtjatel korralik teenistus
• Esimese ehitushanke võitis konsortsium AS ASPI/ AS Eesti Ehitus (praeguste nimedega Nordecon Infra ja Nordecon International)/ AS Teede REV-2 summas 279 760 000 krooni, leping sai sõlmitud 01.08.2008.a.
• Koidula piirijaama raudtee ehituse hanke võitis AS VolkerRail RTE summas 310 596 928 krooni, leping sai sõlmitud 02.09.2008.a.• Hoonete hanke peatöövõtja on Koger ja Partnerid/AS Eltron summas 63 923 196 krooni, leping sai sõlmitud 30.04.2009. Nende rajada on hoonete välisvõrgud, reisijate ja kaubaperroonid, koerte aediku, platside ja parklate teekatendid ning haljastus, paigaldada kiudoptilised kaabliliinid, rajada jaama ala ja piirdeaia valvesüsteem. Koidula raudteepiirijaama rajatakse kolm suuremat hoonet: kolmekorruseline ja 3100 ruutmeetri suurune jaama- ja büroohoone, kahekorruseline ja 1400-ruutmeetrine tolli- ja veterinaarkontrolli hoone ning 1000-ruutmeetrine vedurite ja vagunite tehnohooldepunkt. Ehitustööd algasid novembris 2009. Rongiliikluse juhtimiskeskuse ruumid jaamahoones ning jaamahoone põhikonstruktsioonid valmivad käesoleva aasta juunis, ülejäänud hooned ja rajatised 2011. aasta maikuus.• Koidula piirijaama elektroonilise tsentralisatsiooni ehituse võitis AS-ga Siemens koos OÜ-ga Corle summas 119 779 080 krooni, leping sai sõlmitud 10.06.2009.a. Piirjaama elektroonilise tsentralisatsiooni ehitus on tänaseks ka juba alanud.
Hetkel kuum
Pikim menetlus, ligi 19 aastat, oli Tallinna kesklinnas Estonia pst, Kaubamaja tn, Rävala pst ja Teatri väljaku vahelise kvartali detailplaneeringul.
Tagasi Ehitusuudised esilehele