• 12.05.10, 11:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lemminkäineni kahjum ligi 15 miljonit

Lemminkäinen Eesti ASi juhatuse esimees Sven Pertensi sõnul pole tööd teedeehituses piisavalt palju, et sektorit vee peal hoida.
“Arvestades, et eelmisel aastal kukkusid mahud üle-eelmisega võrreldes 25%, võib olla kindel, et mahud kahanevad selgi aastal,” märkis ta. Kui 2008. aastal jäi ettevõte 782 miljoni kroonise käibe juures kahjumisse 2,9 mln krooniga, siis mullu oli kahjum 624 mln kr käibe juures 14,6 mln kr.
Selle aasta eelarve jääb Pertensi sõnul eelmise aasta käibenumbrile alla, lepingutega on praeguseks kaetud umbes 50% eelarvest. “Enamiku praegu töös olevate projektide lõpptähtaeg on sügisel, v.a Viitna möödasõidu ehitusprojekt, kus tööd jätkub järgmise aasta sügiseni,” rääkis ta.
Lemminkäinen ehitab sel aastal Kukruse–Jõhvi teelõiku, rekonstrueerib Heltermaa–Kärdla Luidja mnt, Rakvere–Haljala mnt ja Viimsi–Randvere mnt.
Pertensi sõnul on maanteeamet võrreldes varasemate aastatega tänavu vähem hankeid välja kuulutanud. “Keskendutakse nendele projektidele, mis on varasemalt käivitunud. Teetööde maht pole kindlasti selline, mis sektorit vee peal hoiaks. Seda enam, et ehitusturu kukkumise järel on teedeehituses üritanud kätt proovida ka üldehitajad-peatöövõtjad," märkis ta.
“Ilmselt tuleb lähiajal päris palju ette, et alapakkumisel töö saanu ei suuda objekti valmis ehitada. Paremal järjel ettevõte maksab peale ja teeb töö kas või kahjumiga ära. Kui nii heal järjel ei olda, tekib rohkem vaidlusi, probleeme ja  jäädaksegi hiljaks...  Turg on praegu ikka väga kehvas seisus,” nentis Pertens.
Loe teedeehitusest pikemalt tänase Äripäeva ehitusrubriigist.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.02.25, 09:41
Kas tööstusel on valikut?
Kui räägitakse tööstuse energiavajadusest, energiajulgeolekust või toidujulgeolekust, siis tundub, et räägitaks vaid gaasist, CNG-st või äärmisel juhul LPG-st. See on nii ilmselge valik, et tavaliselt ei vaevuta millelegi muule mõtlemagi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele