Merko Ehitus insenerehituse üksuse direktori Arno Eliase sõnul kavatseb ettevõte paekivi veoga valmis saada juuli lõpuks, kirjutab Saarlane.ee.
Mandrilt ehitusmaterjalide vedu on tingitud tema sõnutsi asjaolust, et Hiiumaal ei ole paekarjääre, millel oleks kehtiv kaevandusluba. „Tööd tehakse peamiselt tööpäevadel, sest tööpäeviti toimub ka muu kaubavedu. Nädalavahetusel on targem parvlaevu pikkade veostega mitte koormata,” viitas ta ka teistele laevakasutajatele. Elias selgitas, et üks pikk veoauto võtab korraga ära paarikümne sõiduauto massilimiidi, mis tekitaks Hiiumaa ja mandri vahel liiklejatele lisaprobleeme.
Seotud lood
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta eeldatud kandvuse ja stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas väga laialdaselt kasutatavaks pinnaseparandusmeetodiks on killustiksammaste rajamine. See tehnoloogia võimaldab oluliselt parandada pinnase mehaanilisi omadusi ulatuslike väljakaevamisteta või kiirendada konstruktsioonide alla jääva pinnaste tihenemist.