• 27.01.10, 10:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Külmalaine halvas taas kinnisvaraturu

Erakordne külmalaine annab tunda ka tehingute arvus, sest kinnisvarahuvilised ei saanud või tahtnud lihtsalt objektidega kehva ilma tõttu tutvumas käia, kirjutab Pindi Kinnisvara vanemmaakler  Helena Mandel.
Mullu jaanuarit peetakse Tallinna kinnisvaraturu põhjaperioodiks- 2009. jaanuarikuu jooksul tehti vaid 251 korteriomandi tehingut. Veel eelmisel nädalal näis, et tänavune jaanuar ei tule parem- tehinguid oli esimese 20 päevaga alla 200. Nüüdseks on see küll jõudsalt koguma hakanud ning mullune kuutulemus on juba ületatud. On teada, et jaanuar on kinnisvaraturul tavapäraselt passiivne, kuid 2010. jaanuari tehingustatistikas kajastub ka detsembri lõpus alanud külmalaine.
Väga tunnetuslikult võib väita, et soojemate ilmade korral oleks jaanuari tehingute arv paarikümne protsendi võrra kõrgem, sest ligi veerandijagu asjatoimetusest on viimaste nädalate jooksul otseselt külma taha jäänud- autod pole käivitunud, inimesed on kodudes pidanud „külmapuhkust“ jms, mistõttu pole jõutud ega ka tahetud objekte külastada ning asjaajamist kasvõi huvipakkuva objekti leidmisel kiirendada.
Tundub veidi asjakohatu turukäitumist selgitada ilmamuutustega. Siiski on pealtnäha tühised tegurid mõjutanud lühiajaliselt turgu ka varem- olgu selleks siis vastupidiselt tänasele kuumalaine või muu ilmastikunähtus või kasvõi mõne eestlase esinemine tähtsatel tiitlivõistlustel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.25, 16:14
Kaabli kvaliteet ei ole silmaga nähtav, aga tagajärjed võivad olla valusad
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele