Projekteerimisfirma Sweco Projekt võitis riigihanke ja teeb Tallinna-Rapla-Türi maantee 7,8 kilomeetrise Aranküla-Rapla teelõigu rekonstrueerimisprojekti Raplas.
Tellija on Põhja Regionaalne Maanteeamet. Projekt valmib 2010. aasta alguses, seejärel korraldatakse ehitushange. Kogu lõigu valmimiseks kulub kaks aastat.
Projekteeritav lõik algab Aranküla raudteeülesõidu juurest ja kulgeb läbi linna Türi poole. Projekt näeb ette sõidutee katendi konstruktsiooni uuendamist, vasakpööretele paremalt möödasõitude rajamist, Rapla linna kergliiklusteede ühendamist Kehtna suunas mineva kergliiklusteega, tänavavalgustust, sademevee ära juhtimist.
Ülo Amori, Sweco Projekti teede ja planeeringute osakonna juhataja sõnul tõstab projekt oluliselt liiklusohutust Rapla-Viljandi maanteel, mis ongi teeprojekti peaeesmärk remondi kõrval. "Näiteks viime Juuru tee raudteeülesõidu Türi poole ja nihutame nii kaks olulist ristmikku teineteisest kaugemale. Samuti pakume välja Rapla Vesiroosi Gümnaasiumi parkla uue lahenduse ja kooli kohal näeme ette fooriga ülekäigu." Eha Hints, Põhja Regionaalse Maanteeameti planeeringute osakonna peaspetsialisti sõnul on teekate kulunud ja vajab hädasti taastusremonti. "Palju on liiklusohtlikke kohti, samuti ei saa enam vaid iluraviga hakkama," ütleb Hints. Rapla valla abivallavanem Hans Liibek ütleb, et eeskätt saab kaunimaks Rapla linnapilt, samuti muutub liikumine jalakäijatele turvalisemaks. "Kolmanda sõiduraja lisamine vasakpööretele teeb Raplast justkui suurlinna," naljatab abivallavanem. Tallinn-Rapla-Türi maantee 7,8 kilomeetrine teelõik Aranküla-Rapla projekteerimis-ehitustööd teostatakse 2010 aastal. Tööde kogumaksumuse suurusjärguks on 50 miljonit krooni, tellijad Põhja Regionaalne Maanteeamet ja Rapla vald. Töid rahastatakse 100% Euroopa Regionaalarengufondi vahenditest.
Seotud lood
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.