Selle eesmärk on panna inimesi mõtlema energia tarbimise ning selle vähendamise peale. Ühte nädalasse on koondatud mitmeid tegevusi ja üritusi, et anda sellele teemale suurem kuuldavus ja nähtavus.
KredExi eluasemedivisjoni juhi Mirja Adleri sõnul on energia säästmine ja keskkonnateadlik käitumine eelkõige mõtteviisi küsimus ning selle saavutamiseks peaksid inimesed kaasa mõtlema. „Seega püüame energiasäästunädala üritustega suunata inimesed mõtlema sellele, kas piiramatu tarbimine on tingimata vajalik või saame hakkama palju vähemaga, muutes veidi oma seniseid harjumusi,“ sõnas Adler.
Ettevõtmises osalevad asutused, ettevõtted ja ühendused, kes toodavad, vahendavad, töötlevad ja tarbivad energiat või kellel on energia säästmist puudutav sõnum, mida tarbijatele edastada.