Küll aga saab ta vastutada vastava ametiasutuse ees oma tööülesannete täitmise osas, see tähendab, et võidakse algatada uurimine, kas isik on täitnud kõiki talle pandud tööülesandeid ja vastavalt sellele määrata ka tööalane karistus.
Paraku omanik ega ka ehitaja ei saa teada, mis meetmeid võetakse kohaliku omavalitsuse poolt kasutusele, kui on tuvastatud ehitusjärelevalvet teostanud isiku on jätnud täitmata seadusest tulenevad kohustused.
Samas näitena omanikujärelevalvest saavad ehitise omanik ja omanikujärelevalvet teostav isik vastava teenuse osutamise lepingus kokku leppida vastutuse. Omanikujärelevalve kompetentsus ja nende poolt tehtavad konstruktiivsed märkused sõltuvad tellija huvitatusest. Kui tellija ja tema poolt palgatud järelevalve tegutsevad kokkuhoiupoliitika huvides, ei ole selline teenus jätkusuutlik parima võimaliku kvaliteediga objekti valmimise huvides. Sel juhul otsitakse täna tihti võimalust, kuidas mitte maksta või vähem maksta alltöövõtjatele.
Mis puudutab riigihankeid, siis ei ole küsimus niivõrd ehitusjärelevalve teenuses kuivõrd riiklikus riigihangete korralduse ja täitmise järelevalves. Puuduvad regulatsioonid, millega oleks võimalik tuvastada hilisemalt, kas objekt läks riigihanke korralduslikul ajahetkel hinnakalkulatsiooni aluseks olnud projekti alusel ehitamisele või mitte.