Pristise juht Indrek Sepp ütles täna ehitusuudised.ee-le online intervjuud andes, et kaubanduskeskused ei hoolda pahatihti sprinklerit nii tihti, kui standard ette näeb.
Sepp märkis, et suurte kaubanduskeskuste ja teiste hoonete puhul on kindlasti neid, kes seadusest tulenevatest nõuetest kinni peavad, kuid tavapraktikas näeme sageli, et piirdutakse vaid hooldaja etteantud soovitustega -eesmärgiks rahaline kokkuhoid.
„See tähendab, et selle asemel, et näiteks hooldada sprinklereid kord nädalas nagu näeb ette standard, tehakse seda kord kuus,“ osutas ta.
Sama kehtib tema sõnutsi ka elektrikäidu osas - arvatakse, et elektrikäidu jälgimiseks piisab firmasiseselt ühest vastutavast isukust, kes teeb käitu vaid fiktiivselt, paberil. „Ja see on selgelt võimalus reaalse tulekahju tekkimiseks,“ märkis Sepp.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Suurbritannias aastatel 1970–1994 läbiviidud ehitusuuringust, milles analüüsiti hilinemiste ja eelarve ületamiste põhjuseid, selgus, et 40% ootamatutest hilinemistest ja lisakuludest olid seotud geotehniliste oludega. Ehitaja vaates tõusetub küsimus: mis saab siis, kui tegelik kohapealne geotehniline olukord osutub arvatust keerulisemaks?