Sadamate rekonstrueerimiseks on praegu ülihead rahalised võimalused, mis täidavad ehitusturu madalseisus ka ehitajate taskuid.
Sadamaid omavad omavalitsused on aga võtnud aastatepikkuse mõtlemisaja ja nii on oht soodne võimalus maha magada.
"Meil on kasutada suured ELi rahad - 480 miljonit krooni ühtekuuluvusfondist," rääkis ASi Saarte Liinid juhatuse esimees Ants Tammleht. Selle raha eest käivad praegu Kuivastu, Virtsu, Heltermaa ja Rohuküla sadamate rekonstrueerimistööd. Saarte Liinid on teinud 21 hanget ja 3-4 on veel teha.
Osalejaid on kõige enam olnud 14, ehitajate tung objekti saamiseks on suur. Tammlehe sõnul tehakse ka alapakkumisi, mis hiljem tekitavad probleeme nii tellijatele, ehitusjärelevalvele kui ka ehitajale endale.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Loe lähemalt tänasest ehituse rubriigist.
Seotud lood
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta eeldatud kandvuse ja stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas väga laialdaselt kasutatavaks pinnaseparandusmeetodiks on killustiksammaste rajamine. See tehnoloogia võimaldab oluliselt parandada pinnase mehaanilisi omadusi ulatuslike väljakaevamisteta või kiirendada konstruktsioonide alla jääva pinnaste tihenemist.