EuroPark Estonia tegevjuht Karol Kovanen kirjutab, et Tallinna linna avalikul tasulisel valveta parkimisalal on 8400 kohta. Lisaks eramaadel asuvad tasulised parklad ja parkimismajades, kus kokku on 7500 kohta (sellest on EuroParki opereerida 4600).
Kokku seega 15 900 tasulist parkimiskohta. Umbes sama palju on parkimiskohti hoovides, õuedes, kinnistel territooriumitel. Arvestades kesklinna liikluskoormust ja parklate täituvust võib väita, et parkimiskohti on Tallinna kesklinnas piisavalt. Küsimus on eelkõige hinnas ja parkimiskoha lähedusega konkreetse sihtkoha suhtes.
Eraparklate hinnatase on madalam võrreldes Tallinna linna avaliku tasulise valveta parkimisalaga. EuroParki parklate kuutasu algab 200 kroonist (Tartu mnt 75) ja lõppeb 3000 krooniga (Tornimäe maa-alune parkimismaja), päevatasu algab alates 10 kroonist (Saani 2, Meritoni hotelli juures). Kesklinnas parkimine pole kallis juhul, kui on valmis kontorist 100-200 meetrit jala käima.
Parkijate arv on viimase aasta jooksul püsinud stabiilne. Seejuures on kasvanud kesklinna äärealadel asuvate ning odavamate parklate kasutamine. Kuutasu maksvate püsiklientide arv kallimates parklates on seevastu langenud (põhjuseks eelkõige kontorite kolimine kesklinnast välja ning töötajate parkimiskulude kompenseerimise lõpetamine tööandjate poolt).
On tekkinud vakantsust erinevate büroohoonete parklates, professionaalse parklaoperaatori abil saaks neid kohti täita lühiajaliste parkijatega (kasu nii büroohoonete omanikele kui rentnikele)
Paljud äripindade arendused on külmutatud, vabana olevat maad või parkimiskohti on otstarbekas kasutada parklatena, seda enamus maaomanike ka teeb.
Seotud lood
Ehitusprojektid, mida hakatakse sageli teostama ilma põhjaliku ja projekti ekspertiisi läbinud tööprojektita, võivad kaasa tuua tüütuid sekeldusi ning probleeme. Ehkki seadus ei pruugi alati projektile ekspertiisi nõuda, on see ülitähtis samm, mis aitab ennetada võimalikke ebakõlasid ning vigu.