Grand Kinnisvara tegevjuht Marek Kerna ütles, et Kadrioru piirkona tehinguid kasutada turu analüüsiks on ebausaldusväärne tegevus, sest turu mõttes ei ole tegemist liikviidse ja kiire käibega piirkonnaga.
„See on sama hea kui väita, et autoturu põhi on käes, sest Ferraride ja Maseratide hind langeb,“ märkis ta.
Ta osutas, et kinnisvaraturu tegelikku olukorda saab prognoosida likviidse kauba käibest, ehk siis tehingute arv ja kaalutud keskmine hinna tase. Kõige parema ülevaate annab selleks "mägede" tehingute analüüs. Kui "mägedes" toimub liikumine, siis liigub ka ülejäänud turg. Nagu börsil - kui põhinimekiri liigub, siis liigub ka muu.
Kinnisvaraturu põhja kohta ütles ta, et surnud punkt on ületatud, sest mida rohkem positiivseid signaale laekub, seda suurem tõenäosus et põhi on maha magatud, sest põhi on siis kui keegi veel ei usu. „Arvan et see on tegelikult juba möödas. Eitamise faasist oleme sujuvalt üle läinud jaatamise faasi, järelikult rong juba liigub,“ sõnas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.