Linnavolikogu otsuse kohaselt osaleb Tallinn välisprojektis Ülemiste liiklussõlme rekonstrueerimiseks.
Tallinna linn võtab juhtpartnerina osa Euroopa Liidu struktuurivahendite meetme “Transpordi infrastruktuuri arendamine“ välisprojektist, mille käigus ehitatakse Ülemiste liiklussõlm mitmetasandiliseks ning rekonstrueeritakse ühendus Tallinna–Narva maanteega.
Nagu märkis abilinnapea Deniss Boroditš, suurendab see tunduvalt nii jalakäijate kui autojuhtide turvalisust ning kaduma peaks üks linnaliikluse „pudelikael”, sest väheneb transiitliiklus läbi Tallinna kesklinna. Seeläbi alaneb ühtlasi heitgaasidest tulenev keskkonnasaaste.
Projekti kogumaksumus on miljard krooni, millest välistoetus moodustab 750 miljonit krooni. Projekti omafinantseering 250 miljonit krooni jaguneb 2010.-2013. aasta vahel ning sellele lisandub projektiga seotud lisafinantseering summas ligikaudu 267 miljonit krooni (jaguneb samale perioodile). Projekti rahastatakse linnaeelarves Tallinna Kommunaalametile teede kapitaalremondiks ja rekonstrueerimiseks ettenähtud vahendite arvelt.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.