Reisiparvlaevaga Koidula Piirissaarele sõitvaid huvireisijaid ja sinna asja pärast minejaid tervitavad kanali lõpus kõigepealt kaks ekskavaatorit, mis kaldal jaurates turbasegust pinnast kaevavad, kirjutab Tartu Postimees.
«Praegu käib siin sadama süvendamine,» selgitas Koidula välitekil töö käiku jälginud ASi Saarte Liinid projektijuht Arvi Nõmm, kes Piirissaarele kerkiva uue sadama pärast sõidab igal kolmapäeval Kuressaarest Tartumaa suurimale saarele.
Sadamas, kus Koidulale on vastu tulnud paarkümmend inimest ning lakkamatult klähviv üle keskmist kasvu krants, andis Arvi Nõmm kiire ülevaate, mida AS Merko Ehitus sinna oktoobriks-novembriks peab valmis tegema. Kaks kaid, ujuvkaid, parkla ja sadamahoone, loetles ta Piirissaare sadamasse tulevaid uusi rajatisi. Selleks kulub ligi 9 miljonit krooni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta eeldatud kandvuse ja stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas väga laialdaselt kasutatavaks pinnaseparandusmeetodiks on killustiksammaste rajamine. See tehnoloogia võimaldab oluliselt parandada pinnase mehaanilisi omadusi ulatuslike väljakaevamisteta või kiirendada konstruktsioonide alla jääva pinnaste tihenemist.