Mai lõpus juhtis Tallinna liikumispuuetega inimeste ühing Nõmme linnaosa valitsuse tähelepanu probleemile, et liikumispuuetega inimesed ei pääse ratastooliga Nõmme turu kioskitesse.
Järgmise nädala lõpuks peaks probleem lahendatud saama, kui ratastooli ning lapsevankriga sisenemiseks saavad sobivad kalded kaheksateistkümne uue turukioski sissepääsud. Täna tutvusid uute kaldteede valmimisega Nõmme linnaosa vanem Rainer Vakra ning Tauno Asuja, Tiia Tiik ja Argo Voog Tallinna Puuetega Inimeste Kojast.
Rainer Vakra tunnistas, et kõrgete astmete tekkimine oli projekteerimisviga. „Projekteerija tegi juunis kõikide uute kioskite projektidesse muudatused, kus uste ette on paigaldatud kaldteed, võimaldamaks sisenemist ka ratastooliga ja lapsevankriga. Kaldteede rajamisega alustati täna,“ ütles Vakra. „Kaldteede ehitamine läheb hinnanguliselt maksma 50000 krooni. Esmajärjekorras rajatakse kaldtee liha-ja kalakioskitele. Ülejäänud sissepääsud varustame kaldteedega järgmise nädala lõpuks,“ kinnitas Vakra
Linnaosavanema sõnul on praegu restaureeritava vana turuhoone projektis maksimaalselt arvestatud ratastooli ja lapsevankriga klientidega. „Maja saab automaatselt avanevad uksed, samuti on sinna planeeritud tualetid, kus on silmas peetud liikumispuudega inimeste vajadusi,“ lisas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tallinna Puuetega Inimeste Koja tegevjuhi Tauno Asuja sõnul on pakutud lahendus suur samm edasi, sest inimesed pääsevad nüüd kaubale ligi. „Vaatame igaks juhuks üle ka vana turuhoone restaureerimisprojekti, et vajadusel enne hoone valmimist omapoolseid ettepanekud teha,“ sõnas Asuja.
Renoveeritud Nõmme turg avati külastajatele tänavu 16. mail, septembris jõuavad lõpule ka ajaloolise turuhoone restaureerimistööd. Nõmme turu renoveerimine läks maksma 20 miljonit krooni.
Seotud lood
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.