Muhu vallavalitsus taotleb Koguva dolokivikarjääri maavara kaevandamise luba, et saada kontroll dolokivi kaevandamise üle.
“Soovime, et kaeveluba oleks meie käes ja kui nad [teedevalitsus] tahavad näiteks 10 000 kanti kaevandada, siis meie järelevalve all,” ütles Muhu vallavanem Tiit Peedu Oma Saarele.
Koguva küla lähedusse jääva dolokivimaardla avamise ümber käis paar aastat vaidlus Saarte teedevalitsuse ja kohaliku kogukonna vahel. Teedevalitsus kinnitas, et karjääri avamine on vajalik vaid Muhu teede ehitamiseks ja remondiks ning maavara välja vedama ei hakata.
Muhulaste arvates rikub karjäär kohalike turismitalunike teenimisvõimaluse ja lõhkamistööd sogavad kaevuvee, ent karjääri avamise keskkonnamõju hindamise käigus leiti, et mõju ei ole suur ja dolokivi võib kaevandama hakata.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Peedu soovib, et teedevalitsus oma maavara kaevandamise loa taotluse tagasi võtaks ja vald saaks selle endale küsida.
Seotud lood
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.