Tartu Vabaduse silla all alustasid jões tööd tuukrid, kes eemaldavad sealt silla ehituse ajaks paigaldatud 70 metallist tugisammast. Töödega ollakse graafikus ning sild valmib juuli lõpuks.
„Abikonstruktsioone ei vaja sild enam mõnda aega – see ripub kaarele kinnitatud vantidel ning toetub neljale kaldapunktile,“ rääkis linnavalitsuse teedeteenituse peaspetsialist Rein-Matti Laarmaa Tartu Postimehele. Nädala lõpul saabuvad Austriast spetsialistid, kes hakkavad sillavante täitma spetsiaalse seguga, misjärel alustatakse sillakattele hüdroisolatsiooni paigaldamist.
Vabaduse silda ehitava OÜ Tilts Eesti filiaali juhataja Vladislav Kulkovi sõnul on töö on olnud mahukas: ühtekokku on silla ehituseks kulunud 6500 kantmeetrit raudbetooni, millest üksnes sillaplaadis on 930 kantmeetrit. Juuli algul alustatakse Vabaduse sillal asfalteerimistöödega, silla pidulik avamine toimub 30. juulil. Uus sild koos eelneva jalakäijate silla demonteerimisega läheb linnale maksma ligikaudu 161 miljonit krooni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.