Tänavusel suurimal tee-ehitusel, Kukruse-Jõhvi maanteelõigul, kasutatakse umbes miljon tonni põlevkivitootmise aherainet, kirjutab Maaleht.
Eesti Põlevkivi on aheraine kasutamisest väga huvitatud, kuna seeläbi on võimalik vähendada jäätmete ladestamise eest võetavat maksu. Seni pole aherainet nii suurte teede ehitamisel kasutatud, vahendas ERRi uudisteportaal.
Miljon tonni põlevkivitootmise jääke ehk paekivist, merglist ja liivalaadsest materjalist koosnevat materjali kulub Tallinna-Narva maantee seitsmekilomeetrisele lõigule rajatavate teemullete aluskihiks. See on kasulik nii kaevandusfirmale ja tee-ehitajatele kui ka keskkonnale.
"See tähendab, et siin Kohtla-Jäve ja Jõhvi naabruses ei ole vaja avada uut lubjakivikarjääri, et toota killustikku," tõi Eesti Põlevkivi juhatuse liige Kalmer Sokman välja ühe suurima plussi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta eeldatud kandvuse ja stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas väga laialdaselt kasutatavaks pinnaseparandusmeetodiks on killustiksammaste rajamine. See tehnoloogia võimaldab oluliselt parandada pinnase mehaanilisi omadusi ulatuslike väljakaevamisteta või kiirendada konstruktsioonide alla jääva pinnaste tihenemist.