• 13.05.09, 11:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Miljon tonni põlevkivitootmise jääke maetakse teesse

Tänavusel suurimal tee-ehitusel, Kukruse-Jõhvi maanteelõigul, kasutatakse umbes miljon tonni põlevkivitootmise aherainet, kirjutab Maaleht.
Eesti Põlevkivi on aheraine kasutamisest väga huvitatud, kuna seeläbi on võimalik vähendada jäätmete ladestamise eest võetavat maksu. Seni pole aherainet nii suurte teede ehitamisel kasutatud, vahendas ERRi uudisteportaal.
Miljon tonni põlevkivitootmise jääke ehk paekivist, merglist ja liivalaadsest materjalist koosnevat materjali kulub Tallinna-Narva maantee seitsmekilomeetrisele lõigule rajatavate teemullete aluskihiks. See on kasulik nii kaevandusfirmale ja tee-ehitajatele kui ka keskkonnale.
"See tähendab, et siin Kohtla-Jäve ja Jõhvi naabruses ei ole vaja avada uut lubjakivikarjääri, et toota killustikku," tõi Eesti Põlevkivi juhatuse liige Kalmer Sokman välja ühe suurima plussi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.08.25, 09:00
Argo Luhaste: hilinemised ja lisakulud on sageli seotud geotehniliste oludega
Suurbritannias aastatel 1970–1994 läbiviidud ehitusuuringust, milles analüüsiti hilinemiste ja eelarve ületamiste põhjuseid, selgus, et 40% ootamatutest hilinemistest ja lisakuludest olid seotud geotehniliste oludega. Ehitaja vaates tõusetub küsimus: mis saab siis, kui tegelik kohapealne geotehniline olukord osutub arvatust keerulisemaks?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele