Uus Maa Kinnisvarabüroo juhatuse esimees Jaanus Laugus toob välja soovitused, mida teha, et kinnisvara eest praegusel turul parim hind saada.
Mõned ajad tagasi kirjutasin artikli teemal, et langeva kinnisvaraturu tingimustes on mõistlik müügiga tegeleda vaid nendel kinnisvara omanikel, kellel tõesti on vajadus müüa. Praegu pole õige aeg müügikatsetuseks, stiilis „järsku keegi tunneb huvi ja maksab minu kinnisvara eest head hinda“. Paraku on fakt see, et head hinda langeva turu tingimustes ei maksta.
Kui, aga tõepoolest on vaja müüa, siis oleks meie kinnisvaramaakleritel rida soovitusi, mida tasuks müüjatel ennem asja müüki panemist järgida.
Kui olete otsustanud oma kinnisvara müüa, siis püüdke see korter või maja eelnevalt elanikest vabastada. Elamispinna müüki tavaliselt ei soosi asjaolu, kui müüja pereliikmed või üürnikud on objekti tutvustamise ajal oma tubades toimetamas või perenaine köögis süüa küpsetamas. Meie kogemus on näidanud, et tihtilugu võivad tänase omaniku ja ostja toidueelistused olla väga erinevad ning aroomidega kaasnenud emotsioonid võivad saada saatuslikuks. Pereliikmete viibimine korteris segab ka ostja keskendumisvõimet ja rahulikku tutvumisprotsessi objektiga.
Koduloomade liikumine ostja külastuse ajal võib samuti tekitada vastakaid tundeid. Elamispinna eelnev koristamine ja õhutamine ei tee samuti paha.
Parem kui elamispinda tutvustab neutraalne spetsialist ehk kinnisvaramaakler. Me teame, et juristid ju kohtus iseennast tavaliselt esindamas ei käi ja sama tava kehtib ka kinnisvara sektoris. Seda eelkõige põhjustel, et isiklikke asju võtame liiga emotsionaalselt. Sarnane mure on ka sel juhul, kui müüja ise oma kodu tutvustab.
Kuna inimesed ja nende maitsed on erinevad, siis on olukordi, kus müüja on tundnud ennast väga puudutatuna, kui ostja kritiseerib tema valitud siseviismistluse elemente, kodutekstiili või mööblivalikut. Uus Maa seisab selle eest, et eos juba neid probleeme vältida. Parem, kui teie kodu tutvustab kinnisvaramaakler iseseisvalt ja maakleri kohustuseks on pakutava pinna tugevused ja nõrkused põhjalikult selgeks teha.
Kinnisvara müügi puhul ütleb hea pilt rohkem kui tuhat sõna. See tähendab seda, et fotod müügiobjektist omavad suurt tähtsust ja need tuleb teha kogenud pildistajal või isegi professionaalsel fotograafil. Põhjus on lihtne, sest ainult kogenud spetsialist oskab fotod teha õige nurga alt, tuues välja teie kodu tugevused ning pehmendades nõrkusi.
Vanema ja kasutatud elamispinna puhul soovitame enne müügi alustamist teostada sanitaarremont. Värskendada seinad, laed, aknad ja põrandad.
Vanemate eramute puhul tuleb kindlasti ka välisfassaadi ülevärvimine kasuks. Oma majale parema näo andmine on väga efektiivne hinnaturgutaja. Targalt kavandatud värskendustööd ei pruugi olla ülemäära kallid, kuid võivad teie kinnisvaraväärtuse tõsta hoopiski teise hinnakategooriasse. Meie kogemus näitab, et värskelt renoveeritud objektid on kallimad kui renoveerimata. Müüjana peaksite püüdma, et teie müügiobjekt oleks kõrgemas hinnakategoorias soodsaim pakkumine, saavutamaks kiire ja efektiivse müügitulemuse.
Langeval turul peaks olema müüja see, kes maja parendab ja renoveerib, sest ostja jahib parimat pakkumist soodsama hinnaga. Ostja tahab teha võimalikult vähe tööd ja kulutusi ostetud objektiga, kuid tehtud investeering peaks kaasa tooma palju sära ja rahulolutunnet.
Seotud lood
JLG Industries, Inc. on maailma juhtiv korvtõstukite arendaja ja tootja, kelle mitmekesisesse tooteportfelli kuuluvad ka JLG® mobiilsed tõsteplatvormid, JLG ja SkyTrak® teleskooplaadurid ning paljud muud ohutuks ja ergonoomiliseks kõrgustes töötamiseks vajalikud seadmed. Eestis esindab JLG kaubamärki Liftest OÜ.
Enimloetud
1
Juht: ajatatud maksuvõlg on ka üks võimalik viis parandada ettevõtte likviidsust, isegi kui see on kallis viis
2
Eesmärk on saada Euroopa juhtivaks jätkusuutliku ja multimodaalse taristu rajajaks ning hooldajaks
3
Lepingu maksumus on korralik!
Viimased uudised
Eesti Arhitektide Liidu president Aet Ader: sõltumatu ekspertiisi eesmärk on analüüsida eelmise projekteerija tehtud tööd, selle arhitektuuri – sh maastikuarhitektuur, sisearhitektuur ja hoone mahuline lahendus – kvaliteeti ja vastavust lõppkasutaja vajadustele ning lähteülesandele.
Lisaks rajatakse Jõhvi äriparki digi- ja multimeediainkubaator
Hetkel kuum
Ehitus5ECO juhatuse liige Priit Õunpuu: vastavalt lepingule suhtleb ajakirjandusega RKAS
Lepingu maksumus on korralik!
Eesmärk on saada Euroopa juhtivaks jätkusuutliku ja multimodaalse taristu rajajaks ning hooldajaks
Tagasi Ehitusuudised esilehele