• 26.02.09, 12:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tartus Laia tänava silla ehitajad valmistuvad suureks betoonivaluks

Vabaduse silla ehitustanner kihab firma Tilts töömeestest, kes kiirustavad silla sõiduteeosa terasarmatuuri lõpetamisega, et lähiajal saaks alustada betoonivalu, kirjutab Tartu Postimees.
Sillaehituse linnapoolne järelevalvaja Rein-Matti Laarmaa ütles, et graafiku järgi pidanuks armatuur küll pühadeks valmis olema, kuid ehitaja sõnul tekkis viivitus pakaseilmade tõttu.
Esmaspäeval käisid töömaaga tutvumas betoonitehase mehed, uurisid, kuhu saab panna pumbad ja kui pikki voolikuid vaja läheb. Sillaplaadi valamiseks läheb vaja 930 kuupmeetrit betooni, mille valamiseks kulub arvestuste järgi järjepanu 40 tundi, pea kaks ööpäeva jutti.
Silla ümber on ehitatud elektriga köetav soojasärk, betoonisegu soojendatakse tehases 15 kraadini, aga ometi tuleb oodata ka soodsamat kergelt plussis ilma, ütles Laarmaa.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Betoonifirma Rudus betooni müügijuht Jaanus Järve ütles, et ees seisab tavatu suur betoonitegu, millega võrreldav oli Puurmani silla valamine. Kogu tsementi pole võimalik kohapeal mahutada, seda tuleb Kundast juurde tuua.
Betooni tootmisel paneb Rudus valmis oma tagavaratsehhi ja ostab tootmiseks valmisolekut veel ühelt betoonitootjalt, et tehnilised apsud ei saaks betooni sujuvat juurdevoolu katkestada.
Kahe töötava betoonipumba kõrvale tuleb ka üks varupump.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.08.25, 11:39
TalTechi uuring kinnitab: Airoboti niiskustagastusega soojusvaheti on Eesti kliimas kõige tõhusam
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele