Majanduslangus on mõjutanud müüki sedasi, et kliendid on oma ostud edasi lükanud, põhjused siin nagu mujalgi: ebakindlus tuleviku suhtes ning pankade koomalekeeratud rahakraanid, väitis ehitusuudised.net-le Idema Köögid tegevjuht Eriko Sala.
„Samas on turg korrastunud, jäänud on need, kes suudavad ja tahavad seda tööd teha, ühepäevaliblikad on kadunud,“ märkis ta
Sala selgitas, et kui buumi ajal ostis arendajalt korteri ostnu köögi reeglina ise, siis täna sisustavad arendajad sageli korteri ära, pakkudes nõnda korterile lisandväärtust. Seega on muutunud klientide osakaal portfellis, arendajaid on rohkem, eraisikuid selle võrra vähem. Samas on eraisikud siiski ülekaalus.
Aastal 2008 vähenes Idema müük võrreldes ülimalt hea 2007 aastaga ca 7%. Lisaks on klient järjest rohkem hakanud huvi tundma ka müüja krediiditausta kohta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Sala lisas, et klient ostab rohkem väärtuslikku mööblit, täispuitu ning erinevaid puiduspoone. „Sest odavat melamiinmööblit oskavad kõik teha ning selle hind on odav kogu aeg, olgu buum või mitte,“ ütles ta.
Seotud lood
Akustika on hoone funktsionaalsuse ja kasutusmugavuse seisukohalt sama oluline kui energiatõhusus või sisekliima. Liigses müras väheneb inimeste keskendumisvõime, kasvab stressitase ning kannatab töö kvaliteet. Ruukki Products ASi Baltikumi tehnilise toe ja jätkusuutlikkuse juht Kaupo Pertel nendib, et õigete ehitusmaterjalidega on võimalik seda kõike ennetada.