Majanduslangus on mõjutanud müüki sedasi, et kliendid on oma ostud edasi lükanud, põhjused siin nagu mujalgi: ebakindlus tuleviku suhtes ning pankade koomalekeeratud rahakraanid, väitis ehitusuudised.net-le Idema Köögid tegevjuht Eriko Sala.
„Samas on turg korrastunud, jäänud on need, kes suudavad ja tahavad seda tööd teha, ühepäevaliblikad on kadunud,“ märkis ta
Sala selgitas, et kui buumi ajal ostis arendajalt korteri ostnu köögi reeglina ise, siis täna sisustavad arendajad sageli korteri ära, pakkudes nõnda korterile lisandväärtust. Seega on muutunud klientide osakaal portfellis, arendajaid on rohkem, eraisikuid selle võrra vähem. Samas on eraisikud siiski ülekaalus.
Aastal 2008 vähenes Idema müük võrreldes ülimalt hea 2007 aastaga ca 7%. Lisaks on klient järjest rohkem hakanud huvi tundma ka müüja krediiditausta kohta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Sala lisas, et klient ostab rohkem väärtuslikku mööblit, täispuitu ning erinevaid puiduspoone. „Sest odavat melamiinmööblit oskavad kõik teha ning selle hind on odav kogu aeg, olgu buum või mitte,“ ütles ta.
Seotud lood
Tänavu 30. tegutsemisaastat tähistav pereettevõte
Tammer OÜ tõenäoliselt ehitus- ja laevatööstuses tutvustamist ei vaja. Ettevõtte arengut on algusest peale vedanud strateegilised investeeringud innovatsiooni, tootearendusse ja töötajatesse, mis on loonud võimaluse koos muutuvate turgude ja tehnoloogiatega kasvada. Kuidas aga sai kohalikust väikefirmast Põhjamaade suurim projektipõhine metallustevalmistaja, mis ekspordib 90% oma toodangust?