Ehituses pööratakse ääretult palju tähelepanu energiasäästule ning suurte ja luksulike akende areng on aeglasem, ütles ASi Viljandi Aken ja Uks juht Rein Hüva Äripäeva ajakirjanik Katre Pilvinskile.
Ehitusettevõtja Egon Mats ostis 100% ASi Lasita Aken aktsiatest ning põhjendas ostu arhitektuuri trendiga, mille kohaselt lähevad majade aknad suuremaks ja välisseina jääb vähemaks.
Rein Hüva sõnul valitseb tegelikult kaks vasturääkivat trendi. "Üks on see, et aknad lähevad suuremaks. See on pigem mugavuse, disaini ja luksuse küsimus. Teine on see, et ääretult palju tähelepanu pööratakse energia säästule, kuna aken on alati madalama soojapidavusega kui sein," selgitas ta. Need kaks trendi räägivad teineteisele vastu, lisas Hüva.
Seotud lood
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.